تعامل یا تقابل طب سنتی و طب مدرن در درمان ناباروری
295661

به همت مدرسه علمیه فاطمة الزهرا(س) اراک و با همکاری گروه پژوهشی حرمت حیات، کرسی آزاد اندیشی فرهنگی _پژوهشی با موضوع "تعامل یا تقابل طب سنتی و طب مدرن در درمان ناباروری" برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، به همت مدرسه علمیه فاطمة الزهرا(س) اراک و با همکاری گروه پژوهشی حرمت حیات، کرسی آزاد اندیشی فرهنگی _پژوهشی با موضوع "تعامل یا تقابل طب سنتی و طب مدرن در درمان ناباروری" در سامانه مدرس و بصورت مجازی برگزار شد.

خانم فاطمه مشهدی، راهکارهای طب سنتی را در جهت درمان و پیشگیری از ناباروری و توانایی فرزندآوری ارائه داد.

وی گفت: در طب سنتی، تغذیه اساس درمان هر بیماری از جمله اختلالات ناباروری است. از طرفی طب سنتی نگرشی مزاجی- اخلاطی دارد، لذا نوع غذا و درمانی که به افراد توصیه می‌شود، متناسب با مزاج هر فرد یا سوء مزاج او متفاوت است؛ بنابراین اگر سوءمزاج به‌خوبی تشخیص داده نشود، درمان با موفقیت همراه نیست. بنابراین برنامه غذایی باید بعد از شرح حال دقیق و متناسب با مزاج فرد و علت ناباروری باشد تا نتایج مطلوب را به همراه داشته باشد.
 

سپس دکتر مریم سمایی، متخصص زنان و زایمان به بیان اهمیت طب مدرن در درمان ناباروری اشاره کرد.

در پایان جلسه، خانم سمیه امینی، به عنوان داور جلسه، به بیان این نکته پرداخت که نه تنها طب سنتی و مدرن در درمان ناباروری در مقابل هم قرار ندارند، بلکه در تعامل باهم در رفع مشکلات ناباروری و پیشگیری از آن قرار دارند.

برچسب‌ها