دغدغه خانواده ها برای تربیت فرزندان کمرنگ شده است
296063

استاد دانشگاه گفت: امروزه به دلایل گوناگون از جمله زمان نداشتن و عدم مهارت کافی، دغدغه خانواده ها برای تربیت فرزندان کمرنگ شده است.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، معاونت پژوهش مدرسه علمیه حضرت زهرا(س) سنجان استان مرکزی، نشست پژوهشی با عنوان "تبیین مولفه های تربیت فرزند در سیره امام سجاد (ع)"، در تالار پژوهشی سامانه مدرس برگزار کرد.

آقای رضا بورقانی، استاد دانشگاه در این نشست بیان کرد: تربیت، اهمیت بسیار زیادی دارد، به همین جهت در اسلام و سیره معصومین(ع) در رابطه بر این موضوع تاکید بسیار شده است.

وی ادامه داد: امروزه به دلایل گوناگون از جمله زمان کافی نداشتن و عدم مهارت مناسب، دغدغه خانواده ها برای تربیت فرزندان کمرنگ شده است.

آقای بورقانی بیان داشت: تربیت در دیدگاه های مختلف تعاریف متعددی دارد، اما ما باید توجه کنیم تعریف دین از تربیت چیست. در این تعریف باید فرزندان را طوری تربیت کنیم که در مسیری قرار گیرند که برای آن خلق شدند. اکنون سوالی بوجود میاید که چرا در بحث تربیت باید به دنبال مکتب اهل بیت(ع) برویم؟ زیرا اهل بیت(ع) انسان ها را به خوبی می شناسند و برنامه های درستی برای به سعادت رسیدن آنها دارند.

وی در ادامه تصریح کرد: محیط های تربیتی، مختلف است از جمله محیط بسته، محیط متضاد و... محیط متضاد به این صورت است که در یک خانواده، نظر پدر با مادر تفاوت دارد، نظر مدرسه با خانواده تفاوت دارد، نظر استاد دانشگاه با استاد دیگر متفاوت است و همین تفاوت ها باعث شبهه و مشکلات فراوانی در ذهن فرزندان می شود، اما در محیط بسته نظر همه ی افراد یکسان است و هیچ مخالفتی با یکدیگر ندارند. 

استاد دانشگاه اظهار داشت: در محیط های متضاد وقتی انسان در فضای جامعه قرار میگیرد پیامدهای زیادی برایش بوجود می آید، از جمله تمسخر از جانب دوستان و اطرافیان، بی اعتنایی دوستان نسبت به آن شخص، مقبول نبودن او در جمع دوستانش که اینها باعث آسیب های زیادی می شود. حال اگر هر انسانی فرزندانش را بر اساس سیره معصومین تربیت کند، علاوه بر به سعادت رسیدن دنیوی و اخروی باعث می شود او بتواند زندگی انسانی داشته باشد.

برچسب‌ها