دعا می تواند مقدّرات انسان را تغییر دهد
296192

معاون فرهنگی مدرسه علمیه حضرت زهرا(س) احمدآباد، درمراسم جزءخوانی و تفسیر قرآن، دعا را وسیله ای برای نزدیکی بندگان و ارتباط با ذات اقدس الهی برشمرد و گفت: دعا،از عوامل تغییر مقدّرات انسان است.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، خانم معصومه صداقت با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، در جمع طلاب مدرسه علمیه حضرت زهرا(سلام الله علیها) احمد آباد، به بیان اهمیت دعا پرداخت و گفت: دعا در زندگی و سرنوشت انسان بسیار اثر دارد به طوری که در عرض یک شب می تواند تمام مقدرات انسان را تغییر دهد.

وی تصریح کرد: خداوند با وجود علم غیب به تمامی زوایای فکری و قلبی بندگان خواسته که با دعا حاجات خود را بیان کرده و بدین وسیله با او ارتباط برقرار کنند.

استاد حوزه تصریح کرد: خداوند طبق آیه 186 سوره بقره به ما وعده اجابت داده، اما یکی از دلایلی عدم استجابت دعا این است که ارتباط بین بنده و خدا قطع شده است.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه حضرت زهرا(سلام الله علیها) احمدآباد، در ادامه به شرایط استجابت دعا پرداخت و گفت: درخواست حقیقی، عاشقانه دعا کردن و اعتماد به خدا از عوامل استجابت دعاست، اما کسانی که شکم و بطن خود را از حرام پر کرده اند، اگر این سه شرط را هم عملی کنند، دعایشان مستجاب نمی شود.

برچسب‌ها