زندگی دنیوی در پرتو آموزه‌های اخلاقی بهشت برین است
296840

مدیر مدرسه علمیه برادران ولی عصر(عج) شهرستان گرمی در نشست بصیرتی مدرسه علمیه خواهران گرمی عنوان کرد: اخلاق، دستمایه سترگ هدایت است و زندگی کوتاه دنیوی در پرتو آموزه‌های اخلاقی، بهشت برین است.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجتبی مرادزاده در آیین ضیافت افطاری که به مناسبت میلاد امام حسن(علیه‌السلام) در مدرسه علمیه خواهران ولی عصر(عجل الله تعالی فرجه) شهرستان گرمی برگزار شد، گفت: امام حسن(علیه‌السلام) نخستین مولودی است که از نظر نسب، کسی همتای او نیست. جد بزرگوارش خاتم الانبیاء(صلی‌الله علیه و آله)، پدر گرامی‌اش اولین امام معصوم و مادر بزرگوارشان سیدة النساءالعالمین است.

وی بیان داشت: هیچ کس قبل از امام حسن(علیه السلام) دارای چنین نسب و خاندانی نبوده است. این امام معصوم در مکتب پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) و امیرالمؤمنین(علیه السلام) رشد کرد و در دامن برترین زن عالم تربیت یافت.

مدیر مدرسه علمیه برادران شهرستان گرمی در بیان مهمترین ویژگی‌های کریم اهل بیت(علیهم السلام) تصریح کرد: اخلاق، دستمایه سترگ هدایت است. زندگی کوتاه دنیا در پرتو آموزه‌های اخلاقی، بهشت برین می‌شود.

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه افزود: انسان برای رسیدن به رشد، کمال و بالندگی اخلاقی به شناخت نیاز دارد که آن هم از راه تحصیل معارف اخلاقی و گاهی از راه شناخت نمونه‌های عملی و بعضی مواقع هم از راه الگو‌های اخلاقی ایجاد می‌شود.

برچسب‌ها