امور معیشتی طلاب، در کنار امور علمی و فرهنگی آنان مهم است
296841

مدیر حوزه علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه اولویت اول در حوزه ها، امور علمی، فرهنگی و تبلیغی طلاب است، عنوان کرد: طلاب باید هم در زمینه هویت طلبگی خود موفق عمل کنند و هم از نظر معیشتی در تنگنا قرار نگیرند.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، همزمان با میلاد بابرکت حضرت امام حسن مجتبی(علیه‌السلام)، نشست هم اندیشی با موضوع "بررسی راهکارها و پیشنهادات در امر اشتغالزایی در حوزه های علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری" با حضور مدیر و معاونان حوزه علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری، مدیر و معاونین مدرسه علمیه فاطمیه(سلام الله علیها) شهرکرد، مدیرکل تعاون، کار و امور اجتماعی استان، مدیرکل کمیته امداد استان، مدیرکل سازمان فنی و حرفه ای استان، مسئول بسیج سازندگی سپاه قمر بنی هاشم(علیه السلام) استان و مسئول قرارگاه فرهنگی بانوان سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری، ضمن اشاره به فضلیت ایام ماه مبارک رمضان و ولادت با سعادت کریم اهل بیت(ع) و قدردانی از حضور مسئولین ادارات، با بیان نقش مهم بانوان در اقتصاد مقاومتی و مدیریت اقتصادی منزل و شرایط معیشتی حاکم بر جامعه گفت: امروز یکی از دغدغه های مهم در حوزه علمیه خواهران، مسئله معیشت و توان افزایی طلاب فارغ التحصیل به ویژه طلاب سرپرست خانواده است.

وی ضمن تأکید بر حفظ  شئون و جایگاه طلبه و اهداف مهم طلبگی، خواستار هم اندیشی و بهره گیری از امکانات موجود ادارات و سازمان ها در راستای استفاده از ظرفیت علمی و تبلیغی، پژوهشی و استعدادهای طلاب شد.

پس از ارائه گزارش از سوی هر یک از ادارات حاضر از ظرفیت های ویژه خود، ضمن ابراز خرسندی ایشان از توجه ویژه مدیر حوزه علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری به مسائل دانش آموختگان و طلاب در حال تحصیل، موارد ذیل مصوب شد: نیازسنجی از جامعه هدف در راستای تسهیل در ایجاد اشتغال، اخذ قرارداد با طلاب علاقمند جهت انجام طرح های پژوهشی و حمایت از آنها از طریق اعتبار پژوهشی ادارات، بهره گیری از ظرفیت تبلیغی در اردوهای جهادی، همکاری لازم در راستای مهارت آموزی طلاب در رشته مورد علاقه در صورت نیاز، تشویق طلاب علاقمند به شغل های با ثبات خانگی مثل گیاهان دارویی، گوهرتراشی و ... با ارائه تسهیلاتی نظیر پروانه فعالیت و مجوزهای لازم در صورت نیاز، وام های خود اشتغالی مشاغل خانگی و ایجاد تعاونی های مسکن، مصرفی و اعتبار. 

در پایان این جلسه حجت‌الاسلام و المسلمین هاشمی، با تأکید بر اینکه اولویت اول ما امور علمی، فرهنگی و تبلیغی طلاب است، عنوان کرد: طلاب ما باید هم در زمینه هویت طلبگی خود موفق عمل کنند و هم از نظر معیشتی در تنگنا قرار نگیرند.

برچسب‌ها