گسترش کمی و کیفی در حوزه ها باید مورد توجه قرار گیرد/چند خبر کوتاه از استان
297079

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری گفت: گسترش کمی و کیفی در حوزه های علمیه باید مورد توجه قرار گیرد و این یک ضرورت اولیه و مهم است.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، حجت الاسلام والمسلمین نکونام، در ضیافت افطاری که به میزبانی مدیریت حوزه علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری و با حضور اساتید و کادر موسسه آموزش عالی معصومیه(س) برگزار شد، گفت: حوزه خواهران به موازات حوزه برادران باید مورد توجه قرار بگیرد و باید عرصه فراهم شود که خودشان برای خودشان کمال آفرین باشند و به هر شکل ممکن، عرصه‌های مختلف فراهم شود. اگر خلاف این احساس شود، تمام تلاش ها بی حاصل شده و نتیجه مطلوب گرفته نمی شود.

وی تصریح کرد: گسترش کمی و کیفی در حوزه ها باید مورد توجه قرار گیرد و این یک ضرورت اولیه و مهم است.

امام جمعه شهرکرد گفت: در گذشته، حوزه برادران کاملاً از نظر علمی و معنوی غنی بود و حوزه های علمیه مرکز خودسازی و تهذیب بود؛ طلاب اول خود را می ساختند بعد وارد جامعه می شدند.

وی با اشاره به این که در حوزه های علمیه، به موازات مباحث علمی، مباحث معنوی نیز مورد توجه بود، توصیه کرد: مباحث اخلاقی و تهذیبی را برجسته کنید؛ اگر از معنویت غافل باشیم پرواز با یک بال است و نتیجه‌ای ندارد.

در این جلسه، حجت الاسلام و المسلمین هاشمی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری نیز ضمن اشاره به اهمیت حاکمیت روحیه علمی در مدارس علمیه خواهران استان، توضیحاتی در رابطه با اهمیت مسئله پژوهش و آموزش ارائه کرد.

در ادامه، اساتید و کادر موسسه آموزش عالی معصومیه(س) نکاتی در رابطه با این موسسه بیان کردند که اهم آن نکات عبارتند از لزوم صیانت از ایمان طلاب، توجه به فعالیت های ورزشی و تفریحی طلاب، فعال کردن مهدکودک و خوابگاه مدرسه، حضور منظم اساتید در کلاس درس، عدم تسامح و تساهل در آیین نامه های آموزشی، تکریم طلاب در رسیدگی به حال معنوی و معیشتی آنها، برگزاری درس اخلاق و مجالس روضه امام حسین علیه السلام، ضرورت احیای منابع مالی پایدار، راه اندازی جلسات مباحثه علمی در حوزه، توسعه کمی و کیفی فعالیت های پژوهشی.

در پایان، نماز جماعت مغرب و عشاء به امامت نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد اقامه شد و با تدارک سفره افطار، از میهمانان پذیرایی به عمل آمد.

- دیدار مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان با مدیر حوزه علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری

- نشست مدیر حوزه علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری با مدیر کل سازمان تامین اجتماعی استان

برچسب‌ها