نشست مدیران و اساتید حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان غربی با نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد
298868

نشست صمیمی مدیران و اساتید حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان غربی با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه در سالن آمفی تئاتر مدرسه علمیه امام خامنه ای برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، مدیران و اساتید حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان غربی با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه در سالن آمفی تئاتر مدرسه علمیه امام خامنه ای دیدار و نشست صمیمی برگزار کردند.

در این نشست حجت الاسلام و المسلمین دکتر مهدی قریشی، امام جمعه ارومیه به خصوصیات اخلاقی شهید مطهری اشاره کرد و گفت: یکی از خصوصیات بارز شهید مطهری وظیفه محور بودن او بود.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی افزود: شهید مطهری برحسب وظیفه و با توجه به شرایط جامعه عمل می کرد و افراد نادری هستند که دارای چنین خصوصیتی باشند.

وی به اقدامات شهید مطهری در شرایط مختلف، اعم از تدریس منظومه مرحوم سبزواری، تالیف کتاب داستان و راستان، نوشتن مقالات در مجله زن روز که باعنایت خداوند تبدیل به کتاب نظام حقوق زن در اسلام شد، اشاره کرد.

حجت الاسلام و المسلمین قریشی، بر الگوگیری از شهید مطهری تاکید و افزود در جامعه هر زمان و هر جا که نیاز باشد، باید حضور یابیم و وظیفه خود را انجام دهیم.

امام جمعه ارومیه، با اشاره به آیه 21 سوره یس که اعمال انسان و آثار اعمال او همزمان نوشته می شود، بیان کرد: استاد بودن یکی از الطاف الهی است و استاد حوزه علاوه بر اینکه خود مبلغ دین است، تربیت کننده مبلغ اهل بیت(علیم السلام) نیز است، بنابرین آثار هدایت مبلغانی که تربیت کرده در نامه اعمال او نیز ثبت می شود.  

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی، به بیان امیرالمومنین علی(علیه السلام) در نهج البلاغه اشاره کرد و یادآور شد: استاد قبل از اینکه دیگران را تعلیم دهد و معلم دیگران باشد، باید معلم خود بوده و بر تقوای خود بیفزاید و خودسازی کند.

برچسب‌ها