افزایش جمعیت به عنوان یک راهبرد جهانی است
299540

مدیر حوزه علمیه خواهران استان کرمانشاه گفت: افزایش جمعیت یک مملکت به عنوان یک راهبرد جهانی است.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، حجت الاسلام والمسلمین گودرزی، مدیر حوزه‌ علمیه خواهران استان کرمانشاه، در برنامه برخطی که به مناسبت هفته جمعیت برگزار شد، ضمن اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در این رابطه که: «یکی از زوایا موج جمعیتی است و حدود 80 میلیون جمعیت ابروست برای نظام و اشاره فرمودند: به سیاست اروپایی‌ها که نظام جمعیتی آنها رو به پیری و سالخوردگی است و از نیروی منابع انسانی موثر دور شدند و فرمودند: جوانی و نیروی انسانی چیزی نیست که از خارج وارد شود و این یکی از مولفه‌های قدرت یک کشور است».

حجت الاسلام والمسلمین گودرزی گفت: بحث افزایش جمعیت به عنوان یک راهبرد جهانی است، به عنوان مثال کشور چین و هند با جمعیت زیادی که دارند دارای قدرت ملی هستند و امروزه که صحبت از جنگ جهانی سوم که می‌شود، کشورهای متخاصم مثل آمریکا کمتر به فکر مقابله با این کشورها هستند، چون می‌دانند که یک جنگ 40، 50 ساله را باید تجربه کنند.

مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه گفت: برخی از کشور ها به منظور افزایش جمعیت خود سیاست های تشویقی را اعمال کرده‌اند مانند مثل اینکه اگر کسی وارد کشور آنها شود و ازدواج کند، به او تابعیت می‌دهند و بسته‌های تشویقی مثل حقوق ماهیانه، بیمه و وام قرار داده‌اند با این هدف که بتوانند جمعیت را از پیری نجات دهند.

وی گفت: در دهه 60 ایران به تبعیت از کشورهای اروپایی و غربی سیاست های کنترل جمعیت را اجرا کرد و موجب این شد که میانگین هر فرزندان به 2 فزند در کشور پایین بیاید و در این رابطه تبلیغات می شد و خدمات رایگان نیز ارائه می‌شد، اما پس از مدتی در همین دهه که در آن واقع هستیم مسئولین نظام به این نتیجه رسیدند که تهدید نسل امری جدی است و صحبت از کثرت اولاد شد و رهبر انقلاب هم فرمودند که باید رو به ازدیاد نسل برویم و اگر به داد جامعه نرسیم، با یک جامعه پیر و سالخورده و با کمبود نیروی جوان مواجه می‌شویم.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان کرمانشاه گفت: گرچه سیاست ازدیاد جمعیت دیر انجام شد، اما خوب هست و موجب نجات جامعه می‌شود، به دلیل اینکه فرهنگ غلط غرب وارد کشورمان شده و جای فرزند در خانواده را سگ و گربه‌ها گرفته‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین گودرزی به توصیه ائمه اطهار به فرزدآوری در روایات پرداخت و گفت: به درخواست فرزند در ادعیه سفارش شده و کثرت اولاد ممدوح شناخته شده است و توصیه شده کسانی که تعداد فرزندانشان کم است یا ندارند، در دعاها طلب فرزند کنند و در برخی آیات به عنایت خداوند به اعطاء فرزند اشاره کرده است.

وی گفت: در برخی روایات کثرت اولاد را امری پسندیده دانسته و از امام صادق علیه السلام سوال شد که مادری که از ادامه بارداری خود میترسد، آیا جایز است که دارو بخورد و آن را سقط کند؟ امام علیه السلام می‌فرماید: خیر جایز نیست. در روایات درباره فرزندآوری نکات برجسته‌ای وجود دارد مانند اینکه امر به ازدواج با زنی که فرزند می‌آورد، خوب است و روایت در مورد اینکه چه دختری را برای ازدواج انتخاب کنیم، در برخی روایات رسول خدا مباهات می‌کند به امتهای مسلمان به جمعیت زیاد آنها. در برخی روایات ازدواج با زنی که فرزندآور است ترجیح داده شده به زنی که نازاست. در برخی روایات تصریح شده به اینکه بهترین زنان شما آن است که فرزندآور باشد و در بین خانواده عزیز باشد.

وی در ادامه افزوود: پایه تشویق به کثرت جمعیت و فرزندآوری، ازدواج است که فوائدی برای آن در روایات ذکر شده است از جمله: حفظ عفت و پاکدامنی، اشباع صحیح غرائز، حفظ نصف دین با ازدواج، وسعت و برکت در زندگی و حفظ نسل و مطلب دیگر اینکه روانپزشک ها می‌گویند افراد متاهل نسبت به مجردها از آرامش بیشتری برخوردارند.

برچسب‌ها