جای خالی الگوهای شایسته را سلبریتی‌ها گرفتند
300097

کارشناس مباحث زن و خانواده، با اشاره به تلاش دشمن در ترویج بی‌حیایی، گفت: جامعه به شدت نیاز به الگو دارد و وقتی ما شخصیت‌های برجسته را به خوبی معرفی نکردیم، چهره‌ها(سلبریتی‌ها) جای الگوها را گرفتند.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه‌های علمیه خواهران، خانم دکتر فخر روحانی، کارشناس مباحث زن و خانواده، در همایش "زن مسلمان و راهکارهای مقابله با ترویج سبک زندگی غربی" به مناسبت دهه کرامت و میلاد حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها)، که به همت حوزه علمیه خواهران استان کرمانشاه و بنیاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس برگزار شد، گفت: از امتیاز حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) بر سایر امام زادگان این است که تنها امامزاده‌ای که سه امام معصوم شیعیان توصیه به زیارت ایشان نمودند و درباره‌اش فرموده‌اند: تدخل بشفاعتها شیعتی الجنه باجمعهم: با شفاعت ایشان شیعیان وارد بهشت می‌شود، و جزء معدود امامزادگانی که زیارتنامه ایشان از زبان امام معصوم است و امام رضا (علیه السلام) درباره ایشان فرموده است: من زار المعصومه بقم کمن زارنی.

وی گفت: علت برجستگی فاطمه معصومه(سلام الله علیها) در میان فرزندان امام کاظم(علیه السلام) سنگ تمام گذاشتن در یاری ولی زمان است. حدیث: من مات علی حب آل محمد (صلی الله علیهم السلام) مات شهیدا که مشهور است به حدیث فاطمیات سلسه سند همه بانوان فاطمه نام، از خاندان رسالت هستند این نقل حدیث میان بانوان و جریان آموزش حدیث و علوم دینی در میان بانوان خانواده نبوت نشان می‌دهد که بانوان در جامعه و خانواده نقش مهمی دارند و مهم‌ترین هدف در جنگ نرم بانوان مسلمان هستند. مبارزه در جنگ نرم مشکل تر از جنگ سخت است. در جنگ سخت جای دشمن مشخص است اما در جنگ نرم جای دشمن مشخص نیست. آسیب دیدگان جنگ سخت محترمند و خانواده شهیدند اما آسیب دیدگان جنگ نرم محترم نیستند.

خانم فخرروحانی افزود: تلاش دشمن متمرکز بر ترویج بی‌حیایی است. تاکیدات شرع مقدس برای پوشش بانوان در درجه اول به نفع سلامت روان خود بانوان است. دستورالعمل خالق متعال برای زن پوشش او است تا سالم بماند. اولین آسیب‌دیده ترویج بی حجابی خود بانوان و بنیان خانواده‌هایی است که نیاز به آرامش دارند.

وی در رابطه با استعمار انگلیس در کشورهای اسلامی گفت: سالها پیش ۲۵ جاسوس را در کشور های اسلامی برای استخراج شاخصه های زندگی اسلامی میفرستد که ۲۴نفر از جاسوسان مسلمان شدند. یکی از آن ۲۵ نفر که مسلمان نشد، مستر همفر است که گفته بارها وسوسه شدم مسلمان شوم و سالها پس از اتمام ماموریت در جلسه ای که برای او تشکیل شد، گفت: برای از بین بردن اسلام باید حجاب و عزاداری امام حسین(علیه السلام) را برداریم و برداشتن مراسم عزاداری چون ممکن نیست، باید آنرا به انحراف بکشیم.

کارشناس مباحث زن و خانواده در پایان افزود: جامعه به شدت نیاز به الگو دارد و وقتی ما شخصیت‌های برجسته را به خوبی معرفی نکردیم، چهره‌ها(سلبریتی‌ها) جای الگوها را گرفتند.

در پایان این همایش که در اداره کل بنیاد حفظ ارزش های دفاع مقدس بود، بازدید از موزه دفاع مقدس صورت گرفت.

برچسب‌ها