اعتقاد به شفاعت انبیاء الهی از ضروریات مذهب شیعه است
300120

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان گرمی با بیان اینکه حضرت معصومه(س) دارای مقام شفاعت هستند، گفت: اعتقاد به شفاعت انبیاء و اولیای الهی از ضروریات مذهب شیعه است.

به گزارش پایگاه خبری و ‌رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینعلی قربانی در آیین جشن میلاد حضرت معصومه(سلام‌الله‌علیها)، آن حضرت را پرورش‌یافته دامان عصمت و طهارت دانست و گفت: کریمه اهل بیت از همان دوران کودکی تحت تعلیم و تربیت امام موسی کاظم و امام رضا(علیهم‌السلام) قرار گرفت و از جهت شخصیت فردی و کمالات روحی، به جایگاه افضل دختران موسی‌بن جعفر(علیه‌السلام) رسید.

وی افزود: حضرت معصومه(سلام‌الله‌علیها) دارای شخصیتی رفیع و والا مقام است به‌طوری که ائمه طاهرین(علیهم‌السّلام) از این بانو با جلالت و تکریم یاد کرده‌اند و حتی پیش از ولادت آن حضرت، نام او بر زبان بعضی از ائمه(علیهم‌السّلام) آمده و از مقام والای ایشان سخن گفته‌اند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان گرمی به فضائل آن حضرت اشاره کرد و بیان داشت: اولین فضیلت حضرت معصومه(سلام‌الله‌علیها) این است که دختر، خواهر و عمه ولیّ خداست چنانکه در زیارت نامه حضرت معصومه(سلام‌الله‌علیها)، حضرت به عنوان دختر رسول خدا(صلی‌الله‌علیه‌وآله)، دختر حضرت فاطمه و خدیجه(سلام‌الله‌علیهما) معرفی شده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قربانی با بیان اینکه حضرت معصومه(سلام‌الله‌علیها) دارای مقام شفاعت است، اظهار داشت: اعتقاد به شفاعت انبیاء و اولیای الهی از ضروریات مذهب شیعه است رسول گرامی اسلام بالاترین جایگاه شفاعت را دارند و دو تن از بانوان خاندان رسول اکرم(صلّی‌الله‌علیه‌و‌آله) هم شفاعت گسترده‌ای دارند که بسیار وسیع و جهان‌شمول است.

این مقام مسئول تصریح کرد: مقام شفاعت حضرت معصومه(سلام‌الله‌علیها) نشانگر معصوم‌بودن آن حضرت  است، زیرا کسی که در اثر جرم و عصیان و گناه، خود نیازمند به شفیع است پس نمی‌تواند دیگران را شفاعت کند.

برچسب‌ها