حوزه علمیه به استعدادهای برتر دانش آموزی معرفی شود
300272

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر به شناساندن حوزه های علمیه به استعدادهای برتر در میان دانش آموزان، تاکید کرد و گفت: بایستی زمینه ورود استعدادهای برتر به حوزه و خدمت به دین که بهترین هدیه خداوند به انسان هاست، فراهم شود.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، هم‌اندیشی مسئولان حوزه علمیه خواهران استان بوشهر با مربیان و معاونین پرورشی اداره آموزش و پرورش استان، با حضور مدیرکل و مدیران حوزه های علمیه خواهران و برادران استان بوشهر، در سالن همایش های کانون امام خمینی(ره) بوشهر برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر اسماعیلی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر در این هم اندیشی با اشاره به نعمت هایی که خدواند در اختیار انسان ها قرار داده است، گفت: گرانبهاترین دارایی انسان که عمر اوست، در اختیار معلم و روحانی است.

وی با اشاره به ارزش عمر دانش آموزان که در اختیار معلم قرار گرفته است، اظهار کرد: آیا کسی حاضر می شود یک پارچه گران قیمت را برای تهیه لباس در اختیار هر خیاطی قرار دهد؟ یا اینکه سعی می کند کسی را پیدا کند که بتواند هنرمندانه از آن پارچه لباس فاخری تهیه نماید؟

حجت الاسلام والمسلمین اسماعیلی افزود: جوانی بهترین فرصت زندگی یک انسان است که افراد آن را به معلمین جامعه سپرده اند تا با تربیت صحیح، معماری کنند.

وی با بیان حدیث پیامبر اعظم(ص) که هنگام حرکت امیرالمؤمنین(ع) به سمت خیبر به ایشان فرمودند: أَنْ یَهْدِیَ اللهُ بِکَ رَجُلاً وَاحِداً خَیْرٌ لَکَ مِنَ الدُّنْیَا وَمَا فِیهَا، خاطرنشان کرد: بالاترین عمل هدایت انسان ها به سمت هدف خلقت است که مربیان و معلمان چنین جایگاه عظیمی را در اختیار گرفته اند.

حجت الاسلام والمسلمین اسماعیلی، علم بدونِ تربیت را یک ضرر غیرقابل جبران برای بشر دانست و بر جایگاه رفیع معلمین پرورشی تاکید و اظهار کرد: آموزش بدون پرورش، یعنی علم در اختیار غریزه و هوای نفس بشر قرار می گیرد و این باعث شده که بشر با تمام پیشرفت های شگفت انگیز، روی آرامش را نمی بیند.

وی در پایان با اشاره به وجود استعدادهای ناب و علما و دانشمندان نابغه در حوزه های علمیه در اعصار گوناگون، بیان داشت: ورود دانش آموزان نخبه و استعدادهای برتر به حوزه های علمیه امری ضروری است؛ استعدادهای برتر باید با حوزه ها ارتباط بگیرند و حوزه را بشناسند تا شرایط ورود آن ها به حوزه و خدمت به دین که بهترین و بالاترین هدیه خداوند به انسان ها است، فراهم شود.

برچسب‌ها