مسلمان بودن و مسئول بودن لازم و ملزوم یکدیگرند
300686

در جمع طلاب مدرسه علمیه الزهرا (س) با اشاره به کتاب "طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن" به قلم رهبر معظم انقلاب گفت: معظم له، مسلمان بودن و مسئول بودن را لازم و ملزوم یکدیگر می داند.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، آقای ایمان قبادی نژاد در جمع طلاب مدرسه علمیه الزهرا(سلام الله علیها) ساری، هدف از برگزاری دوره آشنایی با کتاب "طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن" را آشنایی طلاب با طرح کلی و نظامند از معارف اسلامی و قرائت صحیح از دین و کسب توانایی فکری و علمی و تشکیل کارگروه های گفتمان سازی فرهنگی به منظور پاسخگویی به شبهات، انحرافات و آسیب های اجتماعی موجود در جامعه عنوان کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: این کتاب در حقیقت بازگو کننده مهم ترین سنگ بنای نظام فکری حضرت آیت الله خامنه ای است که برگرفته از آیات قرآن و سیره معصومین(علیهم السلام) بوده و در چهار بخش ایمان، توحید، نبوت و ولایت ترسیم شده که ذیل هر بخش سلسله مباحث رهبر معظم انقلاب(مدّ ظلّه العالی) در ماه مبارک رمضان سال 1353 در مشهد مقدس برگزار شد.

وی ادامه داد: از مهم ترین ویژگی های این کتاب، ارائه نمایی کلی از اندیشه های اسلامی و تلاش معظم‌ له برای آموزش شیوه تدبر و تعمق در قرآن و اقدامات لازم در راستای احیای تفکر اسلامی، نگاهی نو و بدیع نسبت به مفاهیم دینی، ارائه و معرفی مباحث ضروری دین به گونه ای تعهد آفرین، انطباق مباحث آن با سیره سیاسی و مبارزاتی ائمه(علیه السلام) برای برقراری حکومت اسلامی است.

آقای قبادی اظهار داشت: بسیاری از بزرگان معتقدند که اگر امام خمینی(رحمه الله علیه) در سال 57 انقلاب نمی کردند، بی شک چندین سال بعد آیت الله خامنه ای این انقلاب را انجام می دادند، ایشان در ابتدای کتاب از عالم اسلامی بحث می کنند و برداشت اشتباه برخی از معنویات و اسلام را، رهبانیت و نوعی بدعت در جامعه می دانند.

 وی تصریح کرد: معظم له، مسلمان بودن و مسئول بودن را لازم و ملزوم یکدیگر و گفتن شهادتین را به معنای مسئولیت و تمام افراد جامعه را برای نجات و دست گیری انسان دیگر موظف می دانند و اگر فردی این حس نسبت به دیگران را نداشته باشد، باید مبانی نظری و عملی را از اول برای خود تعریف کند.

وی در بیان اهمیت و تاثیر این طرح یادآور شد: انسان در بعد فردی موظف به تعالی و پرورش ظرفیت های وجودی بوده و آنچه که فردیت را معنا می دهد، بعد اجتماعی است، اما به آن توجه کمی دارد و در بعد اجتماعی نیاز به رشد اساسی دارد، زیرا وظیفه اش خلیفه اللهی و آباد کردن دنیاست (انی جاعل فی الارض خلیفه) که مبنای آن تقوا، نقش آفرینی و کنشگری اجتماعی است.

برچسب‌ها