یهودیت با ترویج "قانون جذب" باورهای غیردینی را به طور ناخودگاه به افراد القا می کند
300760

آقای مظاهری سیف، در "دوره نقد قانون جذب و دوره‌های شکرگزاری" گفت: این قبیل گرایش‌ها، ریشه در یهود دارد و یهود همواره تلاش کرده که انسان‌‌ها را با روش و عنوان زیبا به سوی خود جذب و باورهای غیردینی را به صورت ناخودآگاه به افراد القا کند.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، آقای حمیدرضا مظاهری سیف، رئیس پژوهشکده مطالعات معنوی در جمع فرهنگیان، طلاب و مبلغین، ائمه جماعات، دانشجویان و عموم مردم شهر اردکان، با بیان تاریخ مثبت اندیشی و شکرگزاری گفت: این قبیل گرایش‌ها، ریشه در یهود دارد و یهود همواره تلاش کرده که انسان‌‌ها را با روش و عنوان زیبا مانند "رسیدن به موفقیت و ثروت" به سوی خود جذب و باورهای غیردینی را به صورت ناخودآگاه به افراد القا کند.

استاد دوره گفت: شرکت کنندگان در کلاس‌های قانون جذب و شکرگزاری، ابتدا به طرفداران آن، انگیزه  و حال خوب القا می کنند؛ اما آموزه های آنها در ادامه آموزه های ساخت بشری به نام تفکر نوین است که یکی از آن‌ها قانون جذب می باشد.

وی افزود: ادعای قانون جذب این است: «ذهن شما بر روی کائنات اثر می گذارد»، بعد با کلماتی همچون ذهن شما قدرت و نیرو دارد تا بر کائنات اثر بگذارد، ارتعاشات و فرکانس های ذهن شما می تواند بر کائنات اثر بگذارد که همه، یک چیز است و تعابیر را  تغییر داده اند، بر مخاطبین خود اثر می گذارند.

رئیس پژوهشکده مطالعات معنوی افزود: کتاب «راز» از جمله کتابی است که طرفداران قانون جذب آن را مطالعه می کنند و این کتاب در واقع از فیلمی به نام  «راز» نوشته شده است و کتاب «بیندیشید تا ثروتمند شوید» از معروف ترین کتاب‌های قانون جذب است که مطالب  این کتابها بدون هیچ تحلیلی انتشار می‌یابد و در کشور ما متاسفانه بدون رسیدگی این کتابها ترجمه می شود؛ طبق آمار سه سال پیش در کتابخانه ملی ایران 210 عنوان در این موضوع بوده که این کتابها در کشورهای دیگر اصلا منتشر نمی‌شود.

آقای مظاهری سیف، ادعاهای طرفداران جذب را اینگونه اظهار کرد: خواستن، داشتن است؛ هر چیز، همه جا، برای همه چیز جواب می‌دهد؛ افکار شما به اجسام تبدیل می شود، خوش بین باشید و خوش بینی شما تبدیل به واقعیت می شود، مطمئن باشید که می شود؛ شما می توانید آینده خودتان را خلق کنید.

 وی ادامه داد: طرفداران قانون جذب خود را اینگونه معرفی می کنند که بدبخت ترین آدم روی زمین بودند و الان خوشبخت ترین آدم آسمانی هستند.

آقای مظاهری سیف ادامه داد: مدعیان قانون جذب مباحث خود را با سه طریق اثبات می کنند: بیان شواهد تجربی، توجیهات شبه علمی و دلایل مذهبی؛ روش آوردن نمونه ها و مصادیق و داستان ها، اصلا روش علمی نیست؛ بلکه باید نمونه ها و شواهد تجربی که مشابه هستند را چندین بار تکرار کرد و سپس تحلیلی بر این آموزش های تکرار شده انجام تا نتیجه آن مورد قبول واقع شود.

وی در روشن بینی طرفداران قانون جذب که می گویند؛ «شما می توانید ذهنتان را جوری در نظر بگیرید تا آینده‌تان بهترین‌ها خلق کند» گفت: آینده، حال او را می سازد؛ نه اینکه حال، آینده را بسازد.

آقای مظاهری سیف ادامه داد: همه طرفداران قانون جذب به کسانی که در ابتدا به مقصدشان نمی‌رسند می‌گویند: «شما ایمان و باور قلبی به این مسئله نداشتید که به مقصد نرسیدید» و  آنها جواب دیگری ندارند.

این مقام مسئول تصریح کرد: مربی‌های این دوره‌ها در ابتدا با مفاهیم دینی و اسلامی مخاطب را جذب می‌کنند اما در ادامه  به صورت نامحسوس افراد را از خدا و اعتقادات مذهبی‌شان دور کرده و بدین صورت موجب بدعت می‌ شوند.

وی در پایان به سوالات مدعوین و پاسخگویی به شبهات در این زمینه پرداخت.

گفتنی است این نشست در سالن شهید رجایی شهرستان اردکان به همت مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(سلام الله علیها) اردکان برگزار شد.

برچسب‌ها