مراسمات مذهبی با محوریت میزبانی امام زمان(ع) برگزار شوند
301159

معاون فرهنگی مدرسه علمیه حضرت زهرا(س) احمدآباد، از جمله وظایف منتظران را بزرگداشت منسوبین و نزدیکان به امام عصر(عج) دانست و گفت: سعی شود که همواره مراسمات مذهبی با محوریت میزبانی امام زمان(ع) برگزار شوند.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، خانم معصومه صداقت، در نشستی که در جوار آستان مقدس امامزاده خدیجه خاتون میبد و با حضور طلاب خوابگاهی برگزار شد، گفت: یکی از وظایف منتظران ظهور، بزرگداشت منسوبین و نزدیکان به امام عصر(علیه السلام) است و کلیه سادات از جمله کسانی هستند که نسبت فامیلی با صاحب الزمان دارند، همچنین علماء، مراجع و بزرگان و خدمتگزاران به دین نیز نسبت روحانی با ایشان دارند و قابل احترامند.

وی افزود: گرامیداشت ایام مرتبط و منسوب به امام زمان(علیه السلام) نیز از دیگر وظایف منتظران ظهور است که روز نیمه شعبان، روز امامت حضرت مهدی(علیه السلام) و کلیه ولادت ها و شهادت های ائمه اطهار(ع)، از ایام منتسب به ایشان است و چه خوب است که  کلیه مراسم مذهبی را با محوریت میزبانی امام زمان(علیه السلام) برگزار کنیم.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه حضرت زهرا(سلام الله علیها) احمدآباد خاطرنشان کرد: از دیگر وظایف منتظران این است که اماکن مرتبط و منسوب به امام زمان(علیه السلام) را گرامی بداریم، زیرا که تعظیم شعائر الهی محسوب می شود. مسجد مقدس جمکران از معروف ترین این اماکن است که به دستور خود حضرت ساخته شده است، همچنین مسجد کوفه در عراق، مسجد سهله، مسجد صعصعه و سرداب مقدس، مقام امام زمان(علیه السلام) در کربلا، حله عراق و وادی السلام ازدیگر مکان های منسوب به ایشان می باشد.

قابل ذکر است قرائت زیارت عاشورا، زیارت امین الله و زیارت خدیجه خاتون و برگزاری مسابقه پژوهشی از دیگر برنامه های اجرا شده در این اردو بود.

برچسب‌ها