کارگاه "راهبردهای مطالعه و برنامه ریزی در امتحانات" از سوی مدارس علمیه خواهران استان اصفهان برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، حجت الاسلام والمسلمین محمد صادق عباسی آغوی، در کارگاه "راهبردهای مطالعه و برنامه ریزی در امتحانات" که به صورت برخط برگزار شد، با اشاره به زمان امتحانات و مفهومی و دشوار بودن دروس حوزوی که روش متفاوتی را برای مطالعه میطلبد، اظهار داشت: آزمون نهایی، یک فرآیند است که برای اجرای آن باید چند گام ارزیابی، روش مطالعه و شیوه تمرکز را طی نمود.
وی ادامه داد: برای ارزیابی، باید خودشناسی داشته باشیم که چه میزان برای مطالعه آن کتاب زمان لازم داریم و مشخص نماییم که محتوای کتب، تخصصی یا عمومی است و با توجه به آن، سرعت مطالعه را مشخص کنیم.
حجت الاسلام والمسلمین عباسی اظهار کرد: برای اندازه گیری سرعت مطالعه لازم است تا در فاصله زمانی ده دقیقه، کتاب مدنظر را با فهم کامل مطالعه کرده و تعداد صفحات مطالعه شده را در ۵ ضرب کنید، سپس عدد به دست آمده سرعت مطالعه علمی شخص خواهد بود.
وی در زمینه راهبردهای مطالعه گفت: شیوه منسجم مطالعه شامل مقدمه، فرآیند اجرا و نتیجه است و در مطالعه تخصصی ساده، ابتدا "پیش خوانی"، سپس "دقیق خوانی" و در آخر "مرور ذهنی" لازم است، اما در مطالعه تخصصی پیشرفته که دشوارترین نوع مطالعه است، باید مطلب با درک بالا مطالعه شود و نقاط ابهام مشخص و نوشته شود و از جزوه استاد یا شرح کتاب مطالعه شود و در نهایت آنچه از روی شرح یا جزوه مطالعه کردید را در ذهن مرور و سپس به کتاب اصلی مراجعه و متن را مجدد مطالعه و در ذهن مرور کنید.
گفتنی است، کارگاه دو روزه با موضوع «راهبردهای مطالعه و برنامه ریزی در امتحانات» توسط کانون پژوهشی صدرا، شامل مدارس علمیه خواهران زهرای مرضیه(س) اصفهان، کوثر تیران، صالحات فولادشهر، و الزهرا(س) دهاقان، روزهای چهارم و پنجم تیر به صورت برخط برگزار شد.