یکی از عوامل مهم سلامت اجتماع و حفظ خانواده پوشش افراد است
302561

معاون فرهنگی مدرسه علمیه فاطمه بنت اسد(س) بسطام، با توجه به نقش حجاب و عفاف و اثرات حجاب در جامعه گفت: رعایت الزامات دینی در زمینه حجاب و عفاف موجب می‌شود تا انسان از آسیب‌های اجتماعی دور بماند.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، خانم ربابه حسنی، معاون فرهنگی و تربیتی مدرسه علمیه فاطمه بنت اسد(س) بسطام، در گفتگویی در هفته عفاف و حجاب بیان داشت: فلسفه حجاب اسلامی در واقع توجه به تهذیب و تزکیه نفس و ملکات نفسانی است که قرب الهی را فراهم می‌سازد و زمینه رشد معنوی مردان را هم در اثر حفظ نگاه فراهم می‌کند.

خانم حسنی درادامه بیان داشت: یکی از کارکردهای مهم حجاب، در حوزه اجتماعی است، زیرا توجه به این مهم انسان را از معاشرت‌های بی بند و بار محفوظ می‌دارد و بر تحکیم نظام خانواده افزوده و از انحلال کانون محکم زناشویی جلوگیری و امنیت اجتماعی را فراهم می‌کند.

وی تصریح کرد: حجاب و پوشش اسلامی و به تبع آن، حفظ نظام خانواده نیز از آن رو ارزش دارند که تأمین کننده سعادت آدمی و منشأ قرب الهی هستند.

معاون فرهنگی و تربیتی مدرسه علمیه فاطمه بنت اسد بسطام افزود: توجه به واقعیت های اجتماعی وضعیت عینی جامعه نیز مدنظر و ملاک عمل باشد. یافته ها حاکی از آن است که پوشش اسلامی عاملی برای صیانت از کرامت انسانی است، همچنین یکی از عوامل مهم سلامت اجتماع و حفظ خانواده پوشش افراد است و اینکه افراد جامعه به طور طبیعی طرفدار پوشش و حجاب هستند. به طور کلی تأثیر پوشش افراد در ارتقاء سلامت و شکوفایی استعدادها انکارناپذیر است و بی مبالاتی جامعه نسبت به حجاب در ساحت فردی و اجتماعی اثرات مخرب دارد. البته گرایش های اجتماعی نشان می دهد که پوشش برای افراد همچنان یک ارزش محسوب می شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: آثار حجاب بر فرد و جامعه، شامل ایجاد آرامش روانی در جامعه، داشتن مصونیت، حفظ بنیاد خانواده و سلامت نسل آینده، افزایش نیروی کار و فعالیت، طهارت قلب و مانعی برای نفوذ استعمار است.

برچسب‌ها