امتحان گسترده مسلمین از اهداف قیام امام حسین(ع) بود
303756

معاون فرهنگی مدرسه علمیه ولی‌عصر(عج) گرمی یکی از اهداف قیام امام حسین(ع) را امتحان گسترده مسلمین معرفی کرد و افزود: بعضی از شیعیان پر ادعا که خود را فدایی پاکباز آن حضرت می‌پنداشتند، باید در بوته امتحان قرار می گرفتند.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، خانم سمیه یوسفی در آیین سوگواری ایام محرم که در مدرسه علمیه ولی‌عصر(عجل‌الله‌تعالی‌فرجه) گرمی برگزار شد، حرکت امام حسین(علیه‌السلام) از مدینه به کربلا را دارای هدف بزرگی دانست و گفت: بی‌شک هر حرکت معقول و مشروعی دارای هدفی عظیم است بنابراین یکی از مهم‌ترین اهداف قیام سید‌الشهداء(علیه‌السلام) تشکیل حکومت اسلامی بود.

وی هدف دوم از قیام امام حسین(علیه‌السلام) را امر به معروف و نهی از منکر بیان کرد و افزود: این هدف، هم در کلمات این امام همام آمده است و هم اصحاب آن حضرت به آن اشاره کرده‌اند و نیز پیروان و شیفتگان ایشان در زیارتنامه‌ها آن را زمزمه می‌کنند.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه خواهران گرمی اظهار داشت: از دیگر اهداف قیام امام حسین(علیه‌السلام) که در زیارت اربعین به آن اشاره شده است، مبارزه با جهل و نجات مردم از ضلالت و گمراهی است.

خانم یوسفی تصریح کرد: افشای چهره منافقان، هدف دیگر سالار شهیدان از قیامشان بود. خطر منافقانه بنی امیه که در لباس خلافت اسلامی همه مقدسات اسلام را زیر پا گذاشته و یکی را پس از دیگری محو می‌کردند بایستی رسوا می‌شد.

مدرس حوزه علمیه خواهران شهرستان گرمی گفت: بعضی از شیعیان پر ادعا که خود را فدایی پاکباز سالار شهیدان می‌پنداشتند، باید در بوته آزمایش قرار می گرفتند، بنابراین قیام سید‌الشهداء(علیه‌السلام) آزمونی برای همه آنها بود اما از این آزمون بزرگ، تنها اندکی موفق شدند و سربلند بیرون آمدند.

برچسب‌ها