همایش "سه ساله های حسینی" در اراک برگزار شد
304611

همایش "سه ساله های حسینی" به همت طلاب مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) اراک و با همکاری اعضای بسیج خواهران مسجد الزهرا(س) و با دعوت از دختران و مادران شهر اراک برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، به همت طلاب مدرسه علمیه فاطمة الزهرا(س) اراک و در آستانه سالروز شهادت بنت الحسین(ع) حضرت رقیه سلام الله علیها، همایش "سه ساله های حسینی" در مسجد الزهرا(س) اراک برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین آسلیمی، با اشاره به مظلومیت اسرای کربلا بالأخص حضرت رقیه(سلام الله علیها) بیان کرد: شكي نيست كه دختر كوچكي از امام حسين عليه السلام در شام از دنيا رفت و در آنجا دفن شد و حرم فعلي منسوب به همان دختر است، اما اين كه نام آن دختر «رقيه» بوده يا نام ديگري داشته در بين دانشمندان اسلامي اختلاف نظر وجود دارد، هر چند معروف اين است كه نامش رقيه است.

وی شهادت حضرت رقیه(س) در خرابه های شام را گواه بزرگ و نشان قوي از اسارت خاندان طهارت، و ستم روا داشته بر ايشان دانست و آن ستمي كه تمام پيامبران از آدم تا خاتم بر آن گريستند.

حجت الاسلام و المسلمین آسلیمی، در ادامه مراسم به ذکر کرامات بنت الحسین(ع) حضرت رقیه(س) پرداخت.

این مجلس که مزین به حضور فرزند خردسال شهید مدافع حرم، سعید مجیدی بود که در خرداد ماه سال1400به درجه رفیع شهادت رسید، وی با قرائت دکلمه در وصف حضرت رقیه(س) مراسم را عطر آگین نمود.

برچسب‌ها