همایش "دختران عاشورایی" ویژه نونهالان در احمد آباد برگزار کرد+تصاویر
304956

همایش دختران عاشورایی با حضور حجت الاسلام ابراهیم پورعباسی، مبلغ کودک و نوجوان، در مدرسه علمیه حضرت زهرا(س) احمدآباد با حضور جمع کثیری از دختران نونهال برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، خانم فاطمه مروتی، مدیر مدرسه علمیه حضرت زهرا(سلام الله علیها) احمدآباد، صبح امروز در گفت و گویی، هدف از برگزاری همایش "دختران عاشورایی" را آشنایی هرچه بیشتر کودکان با حادثه کربلا و تجلیل از مقام شامخ حضرت رقیه(سلام الله علیها) و یادآوری رنج ها و دردهای آن حضرت بیان کرد و گفت: برگزاری این همایش بهانه‌ای بود تا کودکان قصه حضرت رقیه(سلام الله علیها) را نجوا کنند و از همین سنین درس صبر و ایستادگی را در لوح وجودشان هک کنند.

وی با اشاره به اینکه حضرت رقیه(سلام الله علیها) از جمله جلوه شکوه و عظمت حماسه عاشورای حسینی و برای آزادگان جهان دارای پیام‌هایی بزرگ است، گفت: برگزاری چنین همایش‌ها و مراسم مذهبی، یک کلاس بزرگ تربیتی به شمار می‌رود و حضور کودکان در این مراسمات در تربیت و پرورش آنها موثر خواهد بود.

گفتنی است بیان داستان حضرت رقیه(سلام الله علیها) و همخوانی سرود توسط کودکان، برپایی سفره حضرت رقیه(سلام الله علیها)، میز نقاشی، برگزاری مسابقات فرهنگی و اهدای جایزه به برگزیدگان، برپایی موکب و اهدای بسته های فرهنگی به کودکان از بخش های دیگر این مراسم بود.

برچسب‌ها