افتتاحیه سال تحصیلی حوزه علمیه خواهران استان کرمانشاه با حضور در بیت نماینده ولی فقیه در استان
305094

طلاب حوزه علمیه خواهران استان کرمانشاه، با حضور در بیت نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، ضمن بهره‌ مندی از بیانات وی، سال تحصیلی جدید خود را آغاز کردند.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، همزمان با آغاز سال تحصیلی 1402-1401، طلاب حوزه علمیه خواهران استان کرمانشاه، با حضور در بیت آیت الله علما، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه و بهره‌گیری از بیانات وی، سال تحصیلی جدید خود را آغاز کردند.

آیت الله علما با تاکید بر اهمیت تقوا و ضمن تشریح حدیثی از امیرالمومنین علیه السلام درباره تقوا گفت: آنچه ما را زنده نگه می‌دارد، تقواست.

امام جمعه کرمانشاه، سپس با اشاره به مساله جهاد تبیین گفت: رهبر معظم انقلاب که اصرار بر جهاد تبیین دارند،  به این دلیل است که صد سال آینده را در نظر دارند و صلاح مملکت را می‌دانند. اصول انقلاب و امام(ره)، نیاز به تبیین دارد همه باید قیام و بیان کنیم. همین اربعین که لحظه به لحظه به عظمت آن افزوده می شود، تبیین شده است و از همان لحظه آغاز حرکت، امام حسین علیه السلام حرکت خود را تبیین کرد. حتی رجزهای میدان جنگ در کربلا تبین اصول اسلام بود. اینکه چگونه با شرق و غرب بجنگیم یا تعامل داشته باشیم، همه در متن اسلام آمده و نیاز به تبیین دارد.

 -افتتاح سال تحصیلی در حوزه ها باید رنگ الهی داشته باشد

وی سپس با اشاره به شروع کلاس های درسی طلاب گفت: افتتاح سال تحصیلی باید رنگ الهی داشته باشد، خداوند متعال می‌فرماید اگر شما دین مرا نصرت و یاری کنید، شما را یاری خواهم کرد، اگر تا جایی که می‌توانیم در تربیت الهی و معنوی خود تلاش کنیم خداوند جبران می‌کند و یکی از اسماء الهی جابر است. ما موظفیم حرکتی که از ما ساخته است انجام دهیم، بقیه امور دست خداست.

در ادامه برنامه افتتاحیه، مدیر حوزه علمیه خواهران کرمانشاه در سخننانی با اشاره به شان صدور "حدیث عنوان بصری"، به بیان نکات مهم این حدیث پرداخت و ضمن تبیین اهمیت تزکیه در کنار تعلیم برای طلاب گفت: یکی از مضامین این حدیث این است که کسب علم به تنهایی کافی نیست و عبودیت و بندگی لازمه تحصیل علم است. علمی که عنوان بصری طلب می‌کند، با توجه به سن و سال او، علم مصطلح امروز نیست که بخواهد احکام و ... را بیاموزد، بلکه منظور او علم خاص و معرفت است.

حجت الاسلام والمسلمین گودرزی، سپس با تبیین اهمیت عبودیت افزود: حقیقت عبودیت مطیع محض بودن است. اول خودسازی بعد دگرسازی.

وی در پایان افزود: الفبای طلبگی با سایر علوم متفاوت است، از همان ابتدا، تحصیل باید همراه معنویات و توجه به امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف باشد.

برچسب‌ها