زنان در تمام جهات پیش قدم هستند
305178

آیت الله محمدی، استاد حوزه و دانشگاه گفت: زنان در تمام جهات حتی در خلقت و نهایت، پیش قدم هستند.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، آیت الله میر رجبعلی محمدی، استاد حوزه و دانشگاه، در جمع مسئولین استانی و طلاب مدرسه علمیه خواهران قدسیه، با اشاره به موضوع افتتاحیه آغاز سال تحصیلی 1402-1401 اظهار داشت: اگر فردی که وارد حوزه می شود مقصد و هدف نداشته باشد، سرگردان خواهد شد، پس باید مقصد را معین کند؛ در غیر اینصورت، با وجود تلاش فراوان، راه را به بیراهه می رود، همچنین اگر انسان استاد خوب نداشته باشد، به مقصد نمی رسد،  چرا که استاد خوب، طلبه را به هدف می رساند.

وی ادامه داد: امتیاز طلبه با دانشجوی رشته های دیگر این است که جبرییل شناس، میکاییل شناس و شیطان شناس می شود؛ البته نیت ها باید خالص باشد تا شیطان  از آن دور باشد، داشتن اخلاص یعنی طلبه شیطان را در دایره وجودی اش راه نمی دهد و از هر آن چه که نهی شده، دوری می کند.

استاد حوزه و دانشگاه تاکید کرد: شیطان شناسی بر طلبه واجب است و در قرآن آمده که خداوند تا زمان معلوم به  شیطان مهلت داده است.

وی تاکید کرد: راه طلبگی، راه طهارت و در مسیر علم قرار گرفتن است، عالم شدن به قرآن مقدمه ای برای آغاز فقاهت است؛ باید در مدرسه علمیه به دنبال فقاهت بود، تا زمانی که به فقه راه پیدا نکنیم، امتیاز نمی گیریم و طلبه نمی شویم؛ اخلاق یعنی برانگیخته شدن مرتبه برزخی انسان که مقدمه فقه است.

آیت الله محمدی خاطرنشان کرد: زنان در تمام جهات پیش قدم هستند، در ابتدای خلقت و نهایت نیز اول هستند، ذی القربی در قرآن کریم، حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) هستند.

برچسب‌ها