میزبانی زائران اباعبدالله(ع) در موکب بانوان فاطمی مدرسه علمیه فاطمه زهرای اطهر(س) ایلام+تصاویر
305306

کارکنان، اساتید، طلاب و دانش آموختگان مدرسه علمیه فاطمه زهرای اطهر(س) ایلام، به عنوان خادمان زائران امام حسین(ع) با خدمت خالصانه خود و همکاری با نهادهای دولتی و موکب های مردمی، خوش درخشیدند و بار دیگر در صحنه بودن خواهران حوزوی را نشان دادند.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، سرپرست مدرسه علمیه خواهران فاطمه زهرای اطهر(سلام الله علیها) ایلام، در گفتگویی، از اسکان زائران اربعین در این مدرسه علمیه خبر داد و گفت: امسال این مدرسه علمیه، به عنوان محل اسکان زائران اربعین معرفی شده و در این روزها میزبانی زائران را عهده دار است.

خانم شهرزاد علیدادی، به خدمات ارائه شده به زوار اشاره کرد و افزود: در مدت میزبانی در این موکب، علاوه بر اسکان؛ پذیرایی، استقبال و بدرقه زوار، اهداء هدیه فرهنگی از جمله کتاب هم صورت گرفت.

وی با اشاره به ضرورت حضور خواهران حوزوی در مساجد و حسینیه های محل اسکان زوار در سطح شهر، افزود: اعزام مبلغان و طلاب به مساجد و حسینیه های محل اسکان زوار در سطح شهر به منظور سخنرانی، پاسخگویی به سوالات شرعی، مشاوره مذهبی، برگزاری موکب کودکان و تبیین قیام امام حسین(علیه السلام) به زبانی کودکانه برای کودکان زائر و نیز به عنوان خادم برای کمک در پخت و پز، پذیرایی و ... از جمله فعالیت های دیگر این مدرسه در این ایام است.

سرپرست مدرسه علمیه فاطمه زهرای اطهر(سلام الله علیها) ایلام، اعزام مبلغان و طلاب این مدرسه به مهران را تشریح کرد و افزود: با توجه به حجم زیاد زوار در مهران، مبلغان و طلاب ایلامی از ابتدای ایام پیاده روی اربعین، در مهران حضور داشته و در موکب های مختلف این شهر از جمله موکب های: مدرسه علمیه خواهران مهران، مصلی نقطه صفر مرزی، نیروی انتظامی، هلال احمر، پایگاه انتقال خون و موکب های مردمی خدمت می کنند. همچنین طلاب و مبلغانی که موفق به شرکت در این راهپیمایی شدند، علاوه بر سخنرانی در برخی از موکب ها، پاسخگوی سوالات شرعی  نیز هستند.

خانم علیدادی افزود: علاوه بر اعزام ها و فعالیت هایی که مستقیما از طرف مدرسه صورت می گیرد، فعالیت های خودجوش طلاب و مبلغان از جمله: تشکیل گروه هایی برای دریافت کمک و نذورات برای تامین هزینه های موکب ها، تامین هزینه و انجام هماهنگی های لازم برای تشرف زوار نیازمند به کربلا، در اختیار گذاشتن منازل خود به عنوان بیت الحسین(علیه السلام ) به زوار برای اسکان و ... نیز چشمگیر است.

وی در پایان ضمن تشکر و قدردانی از همدلی و همکاری تمام گروه های این مدرسه، گفت: بحمدالله در این ایام کادر، اساتید، طلاب، کانون دانش آموختگان، پایگاه بسیج، پایگاه طلاب هلال احمر و ... این مدرسه به عنوان خادمان زائران امام حسین(علیه السلام) با خدمت خالصانه خود و همکاری گسترده با نهادهای دولتی و موکب های  مردمی، خوش درخشیدند و بار دیگر در صحنه بودن خواهران حوزوی را نشان دادند.

برچسب‌ها