اسلام با ترور مخالفت جدی دارد
306086

مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور، با اشاره به نقش بسیار مهم عدالت در اسلام گفت: اسلام مانع می شود از اینکه انسان کسی را به طور ناگهانی ترور کرده یا بکشد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی فاضل، صبح امروز در اولین همایش ملی «جنگ بیولوژیک؛ ماهیت، ابعاد، پیامدها و راهکارها» در سالن الغدیر شهر دامغان، اظهار داشت: دشمنان در شیوه ترور جدید تلاش کرده اند نه ردی از آنها باقی بماند نه بویی، نه مزه ای، نه آثاری.
 
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور تصریح کرد: در روایت داریم که می فرمایند«إِنَّ الْإِسْلَامَ قَیَّدَ الْفَتْک»، اسلام نسبت به ترور کوتاه نیامده و اجازه نداده است.
 
وی با تأکید بر این که اسلام دین عدالت محور است، تصریح کرد: در اسلام همواره به صراحت تصریح شده است کسی حق ندارد کسی را نامردی و ناجوانمردانه از بین ببرد اینها از قواعد و مسلمات فقه ماست و شارع مقدس به ترور و نامردی کردن و قتل ناجوانمردانه اجازه نداده است.
 
حجت الاسلام و المسلمین فاضل تصریح کرد: خداوند متعال با وجود آیات محکمی که علیه مشرکین دارد ولی در هیچ حال نسبت به ترور کوتاه نیامده است.
 
وی بااشاره به عبارت "ویحرم القاء السم" از کتاب شریف صاحب جواهر یادآور شد: اسلام نهی نموده از این که کسی بخواهد دشمنش را با آب سمی از بین ببرد و قتل ناجوانمردانه را نهی نموده است. کارهایی که آمریکا در جنگ های متعدد علیه انسان ها به کار برده، ما مسلمانان از آن نهی شده ایم.
 
مدیر حوزه های علمیه خواهران در بخش دوم سخنان خود، جسارت حوزه علمیه فاطمیه دامغان در برپایی این همایش را ستود و آن رابه مصداق اتم و اکمل وحدت حوزه و دانشگاه برشمرد و اظهار امیدواری کرد که این همایش طلیعه خوبی برای تمامی مدارس علمیه خواهران به منظور برپایی همایش های فاخر در راستای طرح و حل مسایل کلان کشور باشد.

برچسب‌ها