سال تحصیلی جدید مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) آغاز شد
306141

سال تحصیلی جدید 1402 ـ 1401 مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) با پیام آیت‌الله العظمی سبحانی آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، سال تحصیلی جدید 1402 ـ 1401 مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) امروز 9 مهرماه 1401 طی مراسمی در سالن آیت الله شرعی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران و  با پیام مرجع عالیقدر جهان اسلام و تشیع،  حضرت آیت‌الله جعفر سبحانی آغاز شد.

در ابتدای این مراسم بخشی از پیام آیت الله العظمی سبحانی قرائت شد که به این شرح است: بانوان ارجمندی که مسیر علوم دینی را برگزیدید، شما از نعمت بزرگ استعدادهای جوان برخوردارید. اندیشیدن در آیات کتاب تکوین و تلمّذ و غور در محضر کتاب تدوین، توفیقی است تا از گذر آن بصیرتی نصیبتان گردد که به مدد نیروی سحرآمیز جوانی با نور وجودتان، عالمانه و آگاهانه در دنیای معاصر از آموزه های اسلام ناب، پاسداری وصیانت کنید.

برشماست که در این مسیر از خرافه ها و هر آنچه رنگ جهل دارد بر حذر باشید و در قالب نقش های مقدّس و حیات بخش همسری و مادری، جلوه و مظهر زیبای طهارت و دانایی حضرت زهرا علیهاالسلام باشید. همانا رمز مانایی وجاودانگی بشر علم است «.. هلك خُزّان الاموال و هم أحیاء، و العلماء باقون ما بقى الدهرُ اعیانُهم مفقودة، و امثالهُم فى القلوب موجودة».

در بخش بعدی مراسم حجت الاسلام والمسلمین مجتبی فاضل، مدیر حوزه های علمیه خواهران به سخنرانی پرداخت و اظهار داشت: با بیان این که در مقام علم و علم خواهی مفتخریم در مکتبی زیست می کنیم که درجات زیادی برای علم و عالمان قائل است، ادامه داد: در مکتب اسلام علم خواهی و علم آموزی تعطیلی ندارد و اگر مدال طلبگی بر گردن ماست، این مقامی است که از سوی پیامبر اکرم(ص) به ما عطا شده و باید این افتخار را قدر بدانیم.

وی افزود: در فضایی که جمهوری اسلامی ایجاد کرده است پدیده مبارک حوزه خواهران شکل گرفت و ما باید قدر این نعمت را بدانیم و آن را پاس بداریم و بدانیم اگر مقدس‌ترین چیزها هم مورد مراقبت قرار نگیرد می‌تواند به ضد ارزش تبدیل شود کما اینکه بعد از ۵۰ سال از وفات پیامبر(ص) فرزند ایشان را در عاشورا به شهادت رساندند در حالی که وقتی آیه تطهیر نازل شد پیامبر تا شش ماه در مقابل خانه فاطمه(س) ایستادند و این آیه را قرائت کردند ولی با همه این تاکیدات شاهد چنین فاجعه‌ای بودیم و مقدس‌ترین ارزش‌ها زیر سم اسبان له شد.

خانم سیده زهره برقعی، مدیر جامعه الزهرا(س) دیگر سخنران این مراسم خاطرنشان کرد: در تاریخ انقلاب اسلامی به فضل الهی، شاهد پویایی، کنشگری و اثربخشی بانوان در عرصه‌های مختلف فرهیختگی و علمی بوده ایم؛ البته همچنان برای ایجاد تمدن نوین اسلامی و لبیک به فرمایشات امامین انقلاب، به حضور مؤثر بانوان عالم، متدین و متعهد برای شکل‌گیری خانواده‌های متمدن اسلامی و ترویج سبک زندگی اسلامی و نیز حضور در مجامع علمی، اجتهادی و مناصب مدیریتی نیاز داریم.

وی بیان داشت: مسلما همه ما اذعان داریم که گستره مأموريت حوزه، ملى نيست، بلكه فراتر از ملى و حتى منطقه اى است؛ امروز رسالت و مأموريت حوزه هاى علميه تشيع، يك رسالت كاملا جهانى و بين الملل است، اما ما چه مقدار از اسناد بالادستی و فرمایشات امامین انقلاب را در زمینه چشم انداز و رسالت حوزه محقق کرده ایم؟

در ادامه مراسم نیز خانم زهرا راستی، عضو شورای سیاستگذاری حوزه های علمیه خواهران به عنوان سخنران ویژه به بیان مطالبی پرداخت و افزود: معارف دینی که در حوزه آموزش داده می‌شود باید به سبک زندگی مردم تبدیل شود و به بطن زندگی مردم نفوذ پیدا کند و یکی از برترین سربازان این عرصه، جوانان متدین و انقلابی و طلاب حوزه هستند که با خلاقیت، نوآوری و راهنمایی اساتید می‌توانند به این امر بپردازند.

وی با بیان این که طلاب حوزه‌های علمیه سربازان این انقلاب و نظام هستند و باید با تلاش خستگی ناپذیر در جهت تحقق اهداف نظام و انقلاب مصروف بدارند و در جهت نشر معارف و تعالیم تلاش کنند، گفت: جهاد به این معناست که در مقابل جبهه کفر قرار بگیریم و از هیچ تلاشی فروگذار نکنیم، تلاش همه جانبه و مثمرثمر خود را برای تحقق اهداف داشته باشیم.

پخش کلیپ، اجرای سرود و برپایی میزگفت‌وگو با طلاب موفق خواهر نیز از دیگر آیتم های آیین مشترک آغاز سال تحصیلی جدید مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) بود.

برچسب‌ها