حضرت زهرا(س) نگاه ویژه ای به عزاداران امام حسین(ع) دارد
306156

امام جمعه تنکابن در نشست اخلاقی در مدرسه علمیه خواهران شهید مطهری و مرکز تخصصی زینب کبری(س) تنکابن گفت: حضرت زهرا(س) نگاه ویژه ای به عزاداران امام حسین(ع) دارد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، نشست اخلاقی ویژه طلاب و عموم بانوان، در مدرسه علمیه خواهران شهید مطهری(رحمه الله علیه) و مرکز تخصصی زینب کبری(سلام الله علیها) تنکابن برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی هدایتی، امام جمعه تنکابن، در این نشست، به نقلی از مرحوم شوشتری(رضوان الله علیه) که فرمودند؛ حرم؛ فقط قبّه امام حسین(علیه السلام) نیست، بلکه هرکجا مجلس عزای ایشان برگزار شود آنجا حرم است، بیان داشت: در روایاتی آمده که امام صادق (علیه‌السلام) ضمن آنکه خود، به عزاداری می‌پرداختند، به دیگران نیز توصیه می کردند مجلس عزای اباعبدالله را برپا کنند و ثواب گریه بر اباعبدالله (علیه‌السّلام) را بیان کرده اند. همچنین در بعضی از روایات نقل شده است که خود حضرت (علیه‌السّلام) از شعرا درخواست می‌کرد که برای آن حضرت شعر در عزای حضرت اباعبدالله بسرایند و امام نیز برا این سوگ گریه می‌کردند.

امام جمعه تنکابن افزود: حضرت زهرا(علیها السلام) سه بار در روز به آنانی که در رکاب امام حسین(علیه السلام) به شهادت رسیدند، و به زائران قبر آن حضرت و عزاداران امام حسین(علیه السلام) نگاه ویژه ای دارند.

وی خاطرنشان کرد: حُرّ و حبیب‌ بن ‌مظاهر، برای همراهی با سیدالشهداء(علیه السلام) مدال شهادت دریافت کردند، این دو مدال، به دلیل سلام حضرت زینب(سلام الله علیها) به آن‌ها بوده که شایسته این مقام عالی بوده اند.

حجت الاسلام والمسلمین هدایتی اضافه کرد: حبیب‌ بن‌ مظاهر آرزو دارد بار دیگر به دنیا برگردد تا در رکاب امام حسین(ع) باز هم در کربلا حاضر باشد و همچنین در عزاداری سیدالشهداء(علیه السلام) شرکت نماید.


 

برچسب‌ها