امام حسن عسکری(ع) سرآمد عرصه‌های مختلف دانش بود
306515

استاد مدرسه علمیه ولی عصر(عج) شهرستان گرمی بیان داشت: براساس نقل مورخان، امام حسن عسکری(ع) داناترین فرد و سرآمد عرصه‌های مختلف دانش در زمان خود بود.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، خانم حمیده علیزاده در آیین سالروز شهادت امام حسن عسکری(علیه‌السلام) که در مدرسه علمیه ولی عصر(عجل‌الله‌تعالی‌فرجه) گرمی برگزار شد، گفت: این امام همام بنا به نقلی در ماه ربیع‌الثانی سال ۲۳۲ هجری قمری در مدینه متولد شدند که مادر آن حضرت حدیثه و پدر بزرگوارشان امام هادی(علیه‌السلام) بود. دوران امامت آن حضرت، مقارن با سه تن از خلفای عباسی به نام‌های معتز، مهتدی و معتمد عباسی بود.

وی افزود: امام حسن عسکری(علیه‌السلام) در میان امامان معصوم، کمترین دوران امامت را داشتند زیرا ایشان به شدت تحت کنترل و تعقیب خلفای ظالم بودند به‌طوری که آن حضرت در سن ۲۲ سالگی به امامت و در ۲۸ سالگی به شهادت رسید.

استاد مدرسه علمیه ولی عصر(عجل‌الله‌تعالی‌فرجه) اظهار داشت: امام حسن عسکری(علیه‌السلام) براساس نقل مورخان، داناترین فرد زمان خود بودند که نه تنها متخصص احکام دین، بلکه در تمام عرصه‌های مختلف دانش یگانه عصر خود به شمار می‌رفتند.

خانم علیزاده ادامه داد: خلفای عباسی به‌ دلیل توجه روزافزون مردم به امام یازدهم، خیلی پریشان و نگران شده بودند. در پی این نگرانی سرانجام معتمد عباسی تصمیم به قتل آن حضرت گرفت و ایشان را مسموم کرد و این امام بزرگوار در هشتم ربیع‌الاول سال ۲۶۰ هجری قمری در شهر سامرا به شهادت رسید.

برچسب‌ها