برگزاری کارگاه پژوهشی نخبگانی بسیج اساتید

اولین جلسه کارگروه پژوهشی نخبگانی بسیج اساتید، با عنوان "هویت بخشی زن تراز انقلاب اسلامی" با حضور مسئول مرکز بسیج اساتید و نخبگان خواهران حوزه علمیه خواهران استان قم برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه علمیه خواهران، اولین جلسه کارگروه پژوهشی نخبگانی بسیج اساتید، با عنوان "هویت بخشی زن تراز انقلاب اسلامی" با حضور خانم حیدری مجد، مسئول مرکز بسیج اساتید و نخبگان خواهران حوزه علمیه برگزار شد.

خانم حیدری مجد، بر لزوم استخراج معیارهای زن تراز انقلاب از متن دین، و نقش الگویی بزرگ زنان عالم چون حضرت خدیجه کبری، حضرت فاطمه، حضرت زینب و حضرت معصومه سلام الله علیهنّ تاکید کرد.

وی در مورد جایگاه زن گفت: خداوند رحم را از رحمت خود به زن داد، خداوند مقام پروردگاری دارد. بخش عظیمی از این ماموریت را به زن داده است. پیامبر پیامبری اش و امام امامتش را مدیون زن است، زنی چون حضرت زهرا سلام الله علیها که مدافع ولایت بود.

وی بر ایفای نقش خواهری و دفاع از ولایت حضرت زینب سلام الله علیها نیز اشاره کرد که حضرتش با خطابه ای که در کاخ یزید ایراد کرد، همه یزید و یزیدیان را ذلیل ساخت.

مسئول مرکز بسیج اساتید و نخبگان خواهر حوزه علمیه اذعان داشت: انقلاب اسلامی در سایه بصیرت حضرت معصومه سلام الله علیها، جهانی می شود، زن تراز انقلاب، زنی است که بتواند از انقلاب دفاع کند. زنی که آگاه به زمان و دشمن شناس است و چنین فرزندانی نیز تربیت می کند.

خانم حیدری مجد، موضوع پژوهش اساتید بسیجی را در چهار محور الگوها، زن در قرآن، زن در روایات و زن در نگاه امامین انقلاب مطرح کرد؛ همچنین کتاب «زن در آیینه جمال و جلال» را نیز در این راستا معرفی کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha