راه های «انتقال مفاهیم دینی به فرزندان» بررسی شد

نشست «انتقال مفاهیم دینی به فرزندان»، در مدرسه ریحانة النبی(س) خوروبیابانک استان اصفهان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، خوروبیابانک/، خانم فاطمه غلامرضایی، در نشست «انتقال مفاهیم دینی به فرزندان» در جمع طلاب این مدرسه گفت: پایه های تربیت سه رکن هستند که شامل الگوگیری از پیامبر اکرم (ص)، دوم حب اهل بیت(علیهم السلام) و سوم حب قرآن کریم است.

وی ادامه داد: در کل زندگی با سه حرف در ارتباطیم: حرف خود، حرف دیگران و حرف خداوند، حرف اول و دوم خالی از خطا نیست و حرف سوم حرفی است که سعادت ما را در دنیا و آخرت تامین می کند. الگوهایی که می توانند حرف خداوند را به ما برسانند و در سیره عملیشان به ما نشان داده اند، ائمه معصومین(ع) هستند.

مدیر مدرسه ریحانة النبی(س) خوروبیابانک بیان کرد: ایمان مراتبی دارد، گاهی انسان دیندار است و گاهی دین مدار، که فرد دین دار در وقت خطر، براحتی دین را رها می کند اما دین مدار، دین را سرلوحه زندگی خود قرار می دهد.

وی گفت: ما احتیاج به یک سواد تربیتی و توان تربیتی داریم که محصول وحی و قرآن باشد، که بهترین مفسران واقعی این تربیت ائمه معصومین هستند و در سیرهٔ حضرت زهرا(س) این نکته را به وضوح می توان دید.

خانم غلامرضایی ادامه داد: یکی از مواردی که باعث تبعیت فرزندان از والدین می شود، محبت والدین نسبت به فرزندانشان است. ما در محدودهٔ زمانی «آخر الزمان» هستیم که در این زمان شیطان سعی در سست کردن نهاد خانواده و ایجاد گسست عاطفی و اخلاقی و دینی بین افراد خانواده را دارد.

وی در پایان فراز ۲۵صحیفه سجادیه: "اللَّهُمَّ وَ مُنَّ عَلَیَّ بِبَقَاءِ وُلْدِی وَ بِإِصْلَاحِهِمْ لِی وَ بِإِمْتَاعِی بِهِم، خدایا! به باقی ماندن فرزندانم و به شایسته نمودنشان برای پیروی از من و به بهره‌مند شدنم در دنیا و آخرت از ایشان، بر من منّت گذار"را برای طلاب قرائت کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha