راه های تقویت ارتباطات خانوادگی

کارگاه "کاهش طلاق و حل تعارضات در خانواده"، در مدرسه علمیه حضرت نرجس(س) یزدانشهر برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، یزدانشهر/ خانم ثمانه نمازیان، در کارگاه "کاهش طلاق و حل تعارضات در خانواده" در جمع طلاب مدرسه علمیه حضرت نرجس(س) یزدانشهر، در سخنانی زن را به عنوان سرچشمه محبت توصیف و بیان کرد: مهر و محبت خانوادگی در زندگی مشترک از هر چیزی با ارزش‌تر است، در اسلام سفارش زیادی به ایجاد محبت در بین روابط همسران شده است.

وی ادامه داد: یکی از نیرومندترین انگیزه ها در تحکیم پیوند خانواده، ایجاد فضای صفا و صیمیت میان زن و شوهر است که با جایگزین کردن عادت های مهرورزی به جای عادت های مخرب، این صمیمیت به وجود می‌آید.

مشاور و مبلغ حوزه اظهار کرد: از جمله عوامل مهروزری، گوش دادن به جای انتقاد کردن است، در بسیاری از مواقع اختلافات زوجین به دلیل نداشتن مهارت کافی در صحبت کردن و گوش دادن است. تشویق به جای شکایت؛ تشویق عامل موثری در رشد همسران است و شما بهترین مشوق هستید. حمایت کردن به جای سرزنش، در هرشرایطی حامی یکدیگر باشید که باسرزنش به آنچه هدف و مطلوب شماست نمی رسید. احترام گذاشتن به جای غر زدن؛ ضمن احترام به تصمیمات همسرتان سعی کنید طوری به توافق برسید که رضایت هر دو طرف حاصل شود. اعتماد کردن به جای تهدید؛ تهدید کردن نه تنها شما را از همسرتان دور می کند بلکه باعث تحریک حس لجبازی در همسرتان می شود. پس بهتر است به هم اعتماد کنید تا بتوانید مسائل را مدیریت کنید. پذیرش به جای تهدید؛ همسرتان را همانگونه که هست بپذیرید و تغییر را در خودتان ایجاد کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha