حضرت معصومه(س) الگوی کاملی برای زنان است

مدیر حوزه علمیه خواهران هرمزگان، در دهمین کنگره‌ی کریمه اهل بیت(ع) همراه با پیش نشست همایش بین المللی مادران فاطمی بیان داشت: حضرت معصومه(س) الگوی کاملی برای زنان است.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌ های علمیه خواهران، در دهمین کنگره‌ی کریمه اهل بیت علیهم السلام، همراه با پیش نشست همایش بین المللی "مادران فاطمی"، حجت الاسلام و المسلمین لبخندان، مدیر موسسه اندیشه‌های اسلامی سجادیه هرمزگان، پیام مرجع عالیقدر حضرت آیت الله سبحانی را قرائت کرده و در ادامه، حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل نیا، مدیر حوزه علیمه خواهران هرمزگان به تبیین همایش بین المللی مادران فاطمی پرداخت و افزود: سبک زندگی غرب که دشمنان مدام زنان ایران را به آن دعوت می کنند، عین اسارت است. به دروغ شعار زن، زندگی، آزادگی سر می‌دهند، در حالیکه حضرت معصومه سلام الله علیها الگوی کاملی برای زنان است.
وی در بخش دیگری از سخنانش بیان داشت: شهیده فاطمه نیک، گنجی است که بنا داریم در همایش بین المللی مادران فاطمی، به معرفی شخصیت آن بزرگوار بپردازیم. این همایش در تاریخ نهم آذر 1401 برگزار خواهد شد.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده، نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، به بیان کرامت کریمه اهل بیت علیهم السلام پرداخته و بیان کرد: هجرت رسول الله صلوات الله علیه، از مکه به مدینه سرآغاز تحول جامعه بشری، هجرت اباعبدالله الحسین علیه السلام از مدینه به کوفه که به شهادت انجامید؛ تا هجرت امام صادق علیه السلام از مدینه به کوفه که به تربیت شاگردان و آوردن فقه شیعی به جهان در مسیر تمدن نوین اسلامی است. بعد از ایشان هجرت امام رضا علیه السلام از مدینه به خراسان در مسیر تمدن نوین اسلامی قابل تقدیر و تحلیل است.
وی افزود: در این مسیر که حضرت امام خامنه ای از آن به حرکت یک انسان 250 ساله یاد می‌کنند، امامزادگان نیز نقش داشتند که حضرت معصومه سلام الله علیها از مهمترین آنها در این هجرت بوده‌اند که در حال حاضر تمدن نوین اسلامی از شهر مقدس قم رقم خواهد خورد.

در ادامه مراسم، به تعدادی از دختران موفق و طلاب فعال و جهادی استان هرمزگان با هدایایی تقدیر به عمل آمد که خانم شب تاری، از طلاب موفق و فعال حوزه علیمه خواهران استان هرمزگان بود که از وی قدردانی شد.

سخنران بعدی این همایش، آیت الله عابدی، استاد حوزه و دانشگاه بود که از فضائل و کرامت کریمه‌ی اهل بیت حضرت معصومه سلام الله علیها سخن گفت و بیان داشت: اسم اصلی حضرت معصومه سلام الله علیها، ستیه است به معنای بانوی نجیب و شریف و پاکدامن.

وی از فضائل بانوی کرامت را، اشعار متعدد علما و مراجع عظام در بیان مقامات ایشان دانست و بعد از بیان داستانی، اضافه کرد: در کنار مضجع شریف این بانوی با کرامت، بیشترین خاک تربت امام حسین علیه السلام وجود دارد.

در پایان مراسم، مداحان و خادمین حرم حضرت معصومه سلام الله علیها به مرثیه سرایی و پرچم‌گردانی گنبد حرم شریف بانوی کرامت پرداختند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha