بازدید جامع مدارس جنوب استان کرمان با حضور دبیر شورای علمی تربیتی حوزه های علمیه خواهران

بازدید جامع چهار مدرسه جنوب استان کرمان، با حضور حجت الاسلام و المسلمین خالقی، دبیر شورای علمی تربیتی حوزه های علمیه خواهران و مدیر و معاونین مدیریت حوزه علمیه خواهران استان کرمان انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، بازدید جامع از مدارس جنوب استان کرمان با حضور حجت الاسلام و المسلمین خالقی، دبیر شورای علمی تربیتی حوزه های علمیه خواهران انجام شد.

در این بازدید که با حضور مدیر و معاونین مدیریت حوزه علمیه خواهران استان کرمان، از مدارس علمیه الزهرا(س) رمشک، کوثر قلعه گنج، فاطمیه کهنوج و الزهرا(س) جیرفت و به مدت سه روز انجام شد، جلساتی با حضور اعضای هیأت امنای مدارس، کادر، اساتید و طلاب روزانه و خوابگاهی مدارس تشکیل شد.

در ابتدا مدرسه الزهرا(س) رمشک واقع در شهرستان قلعه گنج، مورد بازدید قرار گرفته و جلساتی با اساتید، کادر و طلاب مدرسه برگزار شد.

دبیر شورای علمی تربیتی حوزه های علمیه خواهران، در جلسه با اساتید این مدرسه علمیه، با اشاره به آیات مبارکه سوره قلم به تبیین حدود رسالت الهی انسان ها پرداخت و تصریح کرد: توجه به انجام رسالت الهی همراه با مشکلاتی است، همانگونه که این سختی ها و مشکلات برای خود پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) نیز وجود داشته است و بدترین چیزها را به ایشان نسبت می دادند. حضور اساتید در مدارس مناطق محروم و خاص و خدمت به سربازان حضرت حجت (عجل الله تعالی فرجه الشریف) غنیمت بزرگی است که نصیب آنان شده است.

آقای خالقی افزود: هرقدر شرایط سخت تر باشد، الطاف الهی نیز به صورت ویژه تر نصیب انسان خواهد شد؛ که نمونه های آن را می توان در زندگی بسیاری از بزرگان یافت. مصداق بارز  در معرض سختی ها قرار گرفتن، سردار سلیمانی است که خداوند متعال نیز در برابر هجوم مشکلات، به ایشان مقام و منزلت والایی عطا نمود.

در ادامه خانم محمدی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان کرمان، با اشاره به آیه ۲۱ سوره احزاب اظهار داشت: خداوند متعال پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) را به عنوان اسوه حسنه معرفی می کند و تاکیدهای فراوان بر اسوه بودن ایشان، بر دوام الگو بودن ایشان دلالت دارد. آیه بر یک نکته مهم و یک گرایش فطری انسان ها یعنی گرایش به الگو اشاره می کند. در طول زندگی، برخی افراد با تأسی از پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) خودشان به عنوان الگو و اسوه قرار گرفته اند. حضور اساتید گرانقدر در این منطقه و خدمت به طلاب، نعمت و فرصت ارزشمندی است که نصیب ایشان شده است و تلاش های مجاهدانه این افراد باید الگو و اسوه برای مشتاقان به خدمت به اسلام و مسلمین باشد.

بازدید جامع مدارس جنوب استان کرمان با حضور دبیر شورای علمی تربیتی حوزه های علمیه خواهران

در روز دوم سفر نیز حجت الاسلام و المسلمین خالقی و همکاران مدیریت استان، در مدرسه کوثر قلعه گنج حضور یافته و پس از دیدار با اعضای محترم هیأت امنا در جلسه ای با حضور طلاب، به بیان نکات اخلاقی و درس های زندگی سردار سلیمانی پرداخته و افزودند: سازنده همیشه می تواند بهترین نوع استفاده و راهنمایی جهت بهره وری بیشتر محصول را ارائه نماید. خالق انسان نیز بهترین راهنما جهت رسیدن انسان ها به کمال حقیقی خود است، قرآن کریم نیز به عنوان یک پشتیبان و راهنما در طی این مسیر، حامی انسان است. تاکید بر قرائت پنجاه آیه به صورت روزانه نیز بر همین مبناست. بنابراین هر طلبه باید روزانه حداقل یک حزب قرآن را بخواند.در سیره سردار سلیمانی نیز نمونه بارز این پایبندی وجود داشته و ایشان مداومت زیادی بر قرابت و تدبر روزانه در قرآن داشته اند.

در ادامه نیز حجت الاسلام و المسلمین خالقی، مدیر و همکاران مدیریت استان در خوابگاه مدرسه حضور یافته و سپس از پروژه در حال ساخت ساختمان مدرسه بازدید کردند.

بازدید جامع مدارس جنوب استان کرمان با حضور دبیر شورای علمی تربیتی حوزه های علمیه خواهران

سپس با حضور در مدرسه فاطمیه کهنوج با طلاب، کارکنان و اساتید مدرسه دیدار کرده و از تلاش های خالصانه کادر و اساتید مدرسه قدردانی نموده و برای ایشان آرزوی موفقیت و سربلندی در طی این مسیر کردند.

وی ضمن بازدید از ساختمان مدرسه، در جلسه ای با طلاب و نیز حضور خانم محمدی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان کرمان، به تبیین خصائص زندگی شریف پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) پرداخت.

حجت الاسلام و المسلمین خالقی در این نشست با طلاب، در سخنانی به دلایل مضاعف شدن مقام صالحان اشاره کرد و گفت: خداوند متعال در آیات مبارکه سوره نحل به مضاعف شدن مقام و پاداش صالحان پرداخته و انسان های اهل ایمان و عمل صالح را با بهترین و شایسته ترین کارهای آنان قیمت و ارزش گذاری می کند و تمام کارهای نیک او را بر همین اساس می سنجد.

وی افزود: انسان باید تلاش کند مانند قطره ای باشد که خود را به دریا وصل می کند تا به حقیقت الهی متصل شود. نیت الهی داشتن مهم ترین امر در این مسیر است که اخلاص سردار سلیمانی نمونه بارز این تلاش است. انسان باید ابدیت را در همه امور مدنظر قرار داده و مسیر تکامل و حرکت خود را نیز بر همین اساس تنظیم نماید.

بازدید جامع مدارس جنوب استان کرمان با حضور دبیر شورای علمی تربیتی حوزه های علمیه خواهران

در روز پایانی سفر نیز مدرسه الزهرا(س) جیرفت مورد بازدید قرار گرفته و در اولین جلسه دبیر شورای علمی تربیتی حوزه های علمیه خواهران و همکاران مدیریت استان کرمان، با اعضای هیات امنا دیدار کرده و پس از بررسی مصوبات دیدار سال گذشته و ارائه گزارش توسط مدیر این مدرسه، مصوبات جدید مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت.

در ادامه نیز خانم محمدی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان کرمان، با طلاب دیدار و گفتگو کرد. سپس از خوابگاه طلاب و ساختمان مدرسه بازدیدهایی انجام شده و کادر مدرسه نیز به بیان سوالات و طرح موانع و مشکلات پرداختند.

بازدید جامع مدارس جنوب استان کرمان با حضور دبیر شورای علمی تربیتی حوزه های علمیه خواهران

لازم به ذکر است؛ در چهار بازدید انجام شده، معاونین مدیریت استان نیز با معاونین مدارس جلساتی به صورت جداگانه داشته و وضعیت آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و اداری مالی مدارس مورد بررسی قرار گرفته و به سوالات احتمالی پاسخ داده و امور نیازمند بررسی جهت ارتقاء و پیشرفت مدارس تعیین گردید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha