ائمه اطهار(ع) جلوه تمام عیار تربیت و سیاست مطلوبند

استاد سطح عالی حوزه علمیه، در نشست پژوهشی "استکبار ستیزی در سیره امام حسن عسکری(ع)" گفت: ائمه(ع) جلوه تمام عیار تربیت و سیاست بودند و ما به هر اندازه که بتوانیم از ایشان الگو بگیریم، به مقدار سعه وجودی خود از برکات وجودی و فضایل آنها بیشتر بهره مند می شویم.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، نشست پژوهشی با موضوع "استکبارستیزی در سبک زندگی با محوریت سیره امام حسن عسکری(علیه السلام)" در محل مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی رکن الهدی کرمان با حضور استاد حوزه، حجت الاسلام والمسلمین صالح قنادی برگزار شد.

 حجت الاسلام و المسلمین قنادی، سخنانشان را در ضمن دو رویکرد تربیتی و سیاسی از سیره ائمه معصومین(علیهم السلام) به ویژه امام حسن عسکری(علیه السلام) بیان و تصریح کرد: ائمه(علیهم السلام) جلوه تمام عیار تربیت و سیاست بودند و ما به هر اندازه که بتوانیم از ایشان الگو بگیریم، به مقدار سعه وجودی خود از برکات وجودی و فضایل آنها بیشتر بهره مند می شویم.

وی ضمن تاکید بر اینکه در اولیای الهی ترس و اندوه وارد نمی شود، افزود: با الگوگیری از بزرگان، ما هم از این فضیلت برخوردار می شویم که خوف و حزن دامنگیر ما نمی شود و اگر مشکلاتی هم وارد شود، قابل حل است و اگر قابل حل نبود، نیز قابل تحمل می شود. ریشه اینکه اولیای الهی دچار خوف و حزن نمی شوند، ایمان به خدا و تکیه بر قدرت لایزال الهی است. سلطۀ مستکبران با ایمان به خدا جبران می شود.

استاد سطح عالی حوزه، امام حسن عسکری علیه السلام را سرآمد اولیای الهی دانسته و گفت: امام(علیه السلام) در هر شرایطی حالت مصونیت از خوف و حزن را  دارا بودند. ایشان اگر چه زندانی بودند، ولی خلفا با همه قدرتشان از  وجود ایشان نگرانی داشتند. در احوالات یکی از خلفای بنی العباس نقل شده که در مواجهه با حضرت رنگش می پرید. خصوصیت حضرت این بود که با طول عمر کوتاه 28 ساله موقعیت ها، فضیلت ها، مدیریت بحران، شبکه نواب و وکلا و اقسام فعالیت ها را داشتند. در حقیقت حفظ دین را در شرایط محدود داشتند.

 حجت الاسلام و المسلمین قنادی، امام را یک الگوی تمام عیار برای همه فعالان عرصۀ حفظ دین دانست و بیان داشت: اگر چه برای دینداران، حفظ دین در هر صورت محدودیت هایی ایجاد می نماید، ولی اینگونه نیست کسانی که دارای زر و زور هستند هیچ گرفتاری نداشته باشند، چه بسا آنها گرفتاری های بیشتر گریبانگیرشان است. چون ریشه خوف و حزن در گناه و ظلم است. لذا خوف و حزن آنها بسیار است و تظاهر به آرامش می کنند.

وی افزود: در مدت کوتاه عمر امام حسن عسکری(علیه السلام)، 6 خلیفه عباسی به هلاکت رسیدند. طبق فرمایش رهبری چند رئیس جمهور در آمریکا تغییر کرده ولی هنوز جمهوری اسلامی پابرجاست. بنابراین هیچ سختی ای نیست مگر نعمتی در آن هست که آن را در بر می گیرد. همانگونه که سردار سلیمانی می فرمودند: « در شدائد فرصت ها بیشتر فراهم می شود و این نگاه اولیای خداست.»

استاد حوزه، در پایان نیز به وجوه مشترک خلفای جور و سلاطین با شیطان اشاره کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha