برگزاری نشست تخصصی با محوریت "مطالعات پژوهشی کاربردی در حوزه زن و خانواده" در تهران

نشست تخصصی مطالعات پژوهشی کاربردی با محوریت "زن و خانواده" با حضور رییس پژوهشکده زن و خانواده و جمعی از نخبگان و مسئولان طرح های عرصه زن و خانواده در سالن جلسات مدیریت حوزه علمیه خواهران استان تهران برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، به همت معاونت فرهنگی و پژوهشی حوزه علمیه خواهران استان تهران و پژوهشکده زن و خانواده واحد تهران، نشست تخصصی مطالعات پژوهشی کاربردی با محوریت "زن و خانواده" در سالن جلسات مدیریت حوزه علمیه خواهران استان تهران با حضور نخبگان و مسئولان طرح های عرصه زن و خانواده برگزار شد.

در این نشست که با حضور حجت الاسلام و المسلمین زیبایی نژاد به عنوان سخنران و جمعی از نخبگان و مسئولان طرح های اجرایی عرصه "زن و خانواده" برگزار شد، به بررسی راهکارهای اجرایی عرصه اندیشه ورزی و برنامه سازی پژوهش محور، حول موضوع جلسه پرداخته شد.

حجت الاسلام و المسلمین زیبایی نژاد، رییس پژوهشکده زن و خانواده، در مورد حضور طلاب در مدارس آموزش و پرورش بیان کرد: زمانی ما می‌توانیم عملکرد طلاب را موفق بدانیم که از هر ۱۰۰ نفر طلبه، ۳۰ نفر در حد عالی، ۵۰ نفر خوب و بقیه متوسط یا ضعیف ارزیابی شود. در این صورت می‌توانیم ادعا کنیم حضور طلاب در مدارس آموزش و پرورش مفید و درخشان بوده است و این امر نیازمند تقویت برخی مهارت ها در طلابی است که جذب این سازمان شده اند.

وی در تعریف از حاکمیت اسلامی افزود: ساختارهای حاکمیت اسلامی باید انگیزه ی خیرات را زیاد کند.

حجت الاسلام و المسلمین زیبایی نژاد، با اشاره به آغاز هفته کتاب و کتابخوانی، با انتقاد به سطحی ترین عملکرد راهبردی حوزه های علمیه خواهران گفت: آیا پیش آمده است که از کتابخانه ی مدارس علمیه خواهران، دربی هم به روی دختران محله باز کنیم تا ایشان هم از کتابخانه استفاده کنند؟

در این نشست، برخی از آسیب‌ های موجود در نظام آموزشی، فرهنگی و پژوهشی حوزه های علمیه خواهران مورد بررسی و "رویکرد راهبردی به الهیات جنسیتی" در دستور مطالعاتی قرار گرفت.

از دستاوردهای این جلسه، تبیین روش‌های اتخاذ شده و حاکم بر نظام آموزشی مانند: تفکر انتقادی محض و ... بود که به اعتقاد حجت الاسلام والمسلمین زیبایی نژاد، دانش آموزان دختر و پسر را از الهیات به معنای اعم و اخص دور نگه داشته است.

گفتنی است این سلسله جلسات با حضور نخبگان مراکز حوزوی خواهران ادامه خواهد داشت.

برگزاری نشست تخصصی با محوریت مطالعات پژوهشی کاربردی زن و خانواده در مدیریت حوزه علمیه خواهران استان تهران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha