نقش فضای سایبری در اغتشاشات تحلیل و بررسی شد

نشست علمی پژوهشی با محوریت «تحلیل و بررسی فضای سایبری در اغتشاشات» در مدرسه علمیه الزهرا(س) دهاقان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، آقای اسماعیل خان احمدی، در نشست علمی پژوهشی با محوریت «تحلیل و بررسی فضای سایبری در اغتشاشات» در جمع طلاب مدرسه علمیه الزهرا(س) دهاقان، با تاکید بر این که فضای سایبری از اول خلقت وجود داشته و مربوط به زمان حال نیست، افزود: انسان ها از زمان خلقت تاکنون از وضع موجود ناراضی بوده و هستند. از آدم تا خاتم، بین هابیل و قابیل و نوح و... اختلافات وجود داشته است. هر کدام از پیامبران و امامان بسیار جنگیدند تا به وضع مطلوب برسند.

وی با تأسی از آیه الکرسی و  مفهوم این آیات، تلاش برای رهایی از ظلمت و دست یابی به نور و هدایت را مدیون ریخته شدن خون هزارن بی گناه دانست.

آقای خان احمدی در تعریف سایبری بیان کرد: سایبر عبارت است از انتقال اطلاعات به جامعه مخاطب، یعنی جهت دهی به فضای فکری؛ فضای سایبری، فضایی است که تصمیم گیری را سخت و اشتباهات محاسباتی سنگینی را در پی خواهد داشت. آن وقت است که قرآن ها سرنیزه می روند و به آتش کشیده می شود. زمانی است که حضرت علی علیه السلام را خانه نشین می کند، سایبری شمشیر دولبه است که باید در برابر آفند «دفاع» کرد. فضایی حقیقی است نه مجازی! دارای قدرت ماندگاری بالا.

وی ادامه داد: امروزه ما با یک ابرقدرتی دوجبهه مواجهه هستیم که از همه قدرت ها استفاده کرده اند، سایبری فضای قدرتمندی است که شامل: پیام، پیام رسان، پیام گیرنده و وسیله پیام می باشد.

آقای خان احمدی با اشاره به جنگ های زمان پیامبر(ص) و امامان ادامه داد: جامعه مهدویت سه ویژگی دارد: یک عدم رضایت از وضع موجود: «ناراحتی مردم از وضع اقتصاد، فرهنگ و... »، دوم ترسیم وضع مطلوب «اغتشاش نه، انتقاد آری»، سوم کاهش وضع موجود به وضع مطلوب «...جاهدوا بااموالهم و أنفسهم....» نه شکستن شیشه و تخریب امول عمومی و...

استاد دانشگاه اظهار داشت: سایبری جنگ روانی است که چند دسته را هدف قرار می دهد که شامل سیاست مداران، خواص یعنی «افرادی که قدرت نفوذ در جامعه دارند» ، نخبگان یعنی «توسعه دهنده فضای مجازی و تزریق کننده خوراک خواص به جامعه»  و عوام هستند.

وی بیان کرد: در جامعه انسانها پنج دسته اند: مجاهدان مانند «شهید سلیمانی، شهیدهمت و ....»، دوم معاندان که در نظام سیاسی سلاح به دست دارند «چریک ها» و سوم موافقان که هزینه می دهند ولی نه مثل شهدا، چهارم مخالفان که با نظام و آمریکا بد هستند ولی سلاح به دست نمی گیرند. پنجم ممتنع ها که به دنبال شرایط هستند.

آقای خان احمدی گفت: دو قدرت واقعی در جهان وجود دارد: یک آمریکا  دوم ایران، دو ابرقدرتی که با هم در جنگ هستند و با تمام توان در جنگند.

استاد دانشگاه گفت: جنگ های روانی قدرتش برای تضعیف حکومت اسلامی است، ولی باید دانست که دوران آخرالزمان عقل ها شکوفا می شوند، باید هیجانها تبدیل به جریان شود، البته با نفوذ در لایه های میانی. باید تهدیدها تبدیل به فرصت و ضعف تبدیل به قدرت شود، البته با تفاهم، تبادل و تعامل.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha