کشورهای پیشرفته با ارزیابی میزان مطالعه و تولید مقالات علمی، تراز علمی خود را بیان می‌کنند

خانم بهرامی، در ویژه برنامه روز کتاب و کتابخوانی در شهرستان گرگان گفت: کشورهای پیشرفته با ارزیابی میزان مطالعه و تولید مقالات علمی، تراز علمی خود را بیان می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، به همت معاونت پژوهش حوزه علمیه خواهران گلستان، ویژه برنامه روز کتاب و کتابخوانی در شهرستان گرگان برگزار شد.

در این مراسم، آقایان حسنوند، رئیس اداره توسعه و تأمین منابع حوزه‌های علمیه خواهران کشور و علیزاده از کارشناسان این اداره، معاونان پژوهش و کتابداران مدارس علمیه خواهران استان حضور داشتند.

در ابتدای این مراسم، معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران گلستان، با تبریک فرارسیدن هفته کتاب و کتابخوانی، بیان کرد: معاونین پژوهش می‌بایست بر مهارت‌های تخصصی تسلط داشته باشند تا در صورت نیاز نیاز کتابخانه مدرسه خود را اداره کنند.

وی گفت: بر اساس یک پژوهش میدانی، تجهیز کتابخانه‌ها و ساماندهی امور آن در رأس الزامات و نیازهای استان قرار گرفت و به تبع، این معاونت از سال 94 کانون کتابداران را در استان تشکیل داد و در سال‌های ابتدایی با تنظیم اساسنامه کار خودش را آغاز کرد.

معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران گلستان، هدف از راه‌اندازی این کانون را ساماندهی نسبت به نیروهای انسانی در استان و نیز پیگیری مجموعه فعالیت‌های مورد نیاز مربوط به کتابخانه دانست و افزود: در این 8 سال بصورت متناوب و فصلی جلسات منظم تشکیل شد و تاکنون بیست‌ویک جلسه کانون برگزار شده و بصورت متوسط در هر سال سه جلسه و نشست فصلی داشتیم.

خانم بهرامی به ویژگی‌های این کانون اشاره کرد و افزود: از ظرفیت کتابدارانی که مهارت و توانمندی بیشتری دارند، برای آموزش کتابداران متبدی استفاده کردیم.

وی در ادامه سخنان خود ضمن بیان نکاتی پیرامون اهمیت و جایگاه کتاب و کتابخوانی، به آیاتی از قرآن اشاره کرد و گفت: بزرگ‌ترین نعمتی که خداوند به انسان بخشید، کتاب است و این از آیه «ن‌ والقلم و ماسیطرون» فهمیده می‌شود.

استاد حوزه خاطرنشان کرد: کتاب با توجه به اینکه ویژگی صددرصد انسانی است، در تمام جوامع دارای اهمیت است و سرانه کتابخوانی از معیارهای توسعه یک کشور به شمار می‌آید؛ کشورهای پیشرفته با ارزیابی میزان مطالعه و تولید مطالب و مقالات علمی، تراز علمی خود را بیان می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha