مردم مهمترین مولفه قدرت در ایران هستند

آقای لطیفی، معاون سلامت پدافند غیرعامل کشور در سمنان گفت: مردم مهمترین مولفه قدرت در ایران هستند و دشمنان ایران بدنبال برهنه زدن حلقه این اتصالند.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان سمنان، از برگزاری مراسم هم‌عهدی طلاب خواهر استان با شهدای طلبه در اغتشاشات اخیر و شهدای مطهر شاه‌چراغ خبر داد.

خانم معصومه کمشی کمر بیان کرد: در این مراسم، آقای لطیفی، معاون سلامت سازمان پدافند غیرعامل کشور بود که با موضوع تشریح جنگ ترکیبی، راهبردها و راهکارهای مقابله با تهاجم دشمن به ایراد سخن پرداخت.

آقای لطیفی در این مراسم در خصوص اهمیت پدافند غیرعامل، حفظ و ارتقاء سطح تاب آوری عالی و جنگ ترکیبی سخنرانی خود را آغاز کرد و گفت: جهان قبل از انقلاب اسلامی به دو ابر قدرت آمریکا و شوروی تقسیم شده بود، که ایران تحت سلطه ابر قدرت آمریکا بود. کشور عزیزمان ایران قبل از انقلاب هیچ گونه قدرت و اقتداری نداشت،. نه قدرت درون زایی و نه قدرت برون زایی

وی در ادامه افزود: بعد از انقلاب یک جریان فکری مبتنی بر جهان بینی، خدامحوری، استقلال، آزادی و دفاع از مظلوم و تاختن بر ظالم شکل گرفت و به پیروزی رسید. در حال حاضر به حمدالله کشور عزیزمان ایران از قدرت و اقتدار نظامی، امنیتی و علمی خوبی برخوردار است؛ مردم، جبهه مقاومت، سپاه پاسداران و نظام دینی و ولایت فقیه از مولفه های قدرت ایران محسوب می شود و از این میان مردم مهمترین مولفه ی قدرت در ایران هستند و دشمن در اتاق فکرهای خود به این نتیجه رسیده اند که باید حلقه اتصال مردم را هدف قرار دهیم و با استفاده از تهدیدات زیستی، بحران جمعیت، تحریم ها و تحدیدهای سخت به مردم فشار بیاوریم و این حلقه را از بین ببریم. بنابراین از برنامه های دشمن و آمریکا این است که بر مولفه های قدرت ایران تمرکز کنند تا از این طریق با اقتدار و تمدن سازی ایران مقابله کنند.

وی تصریح کرد: جنگ ترکیبی حربه جدید نظام سلطه علیه ایران است که از جوانب مختلف  ورود پیدا کردند، به عنوان مثال در اغتشاشات اخیر با به راه انداختن جنگ اعتقادی، مسئله حجاب را هدف قرار دادند، چرا که حجاب پرچم اسلام است.

معاون سلامت پدافند غیرعامل کشور در ادامه ضمن اشاره به جنگ شناختی بیان کرد: لایه راهبری و اتاق فکر، لایه عملیات روانی(جنگ رسانه ای)، لایه عملیات میدانی(احزاب و جریانات ضد انقلاب)، لایه اغتشاش و رفتارهای خشن کف خیابان و ایجاد دیکتاتوری از ساختار و لایه های جنگ شناختی هستند که در اینجا ما باید فعالیت فرهنگی قوی انجام دهیم و ضرورت آن کاملا واضح و روشن است.

آقای لطیفی در پایان در خصوص اهداف و ویژگی های جنگ شناختی گفت: از ویژگی و اهداف جنگ شناختی غلبه بر طرف مقابل از طریق حذف تدریجی سیرت انقلابی، روحیه جهادی و ظلم ستیزی؛ ایجاد، سازماندهی و هدایت جریان نفوذ؛ القاء و یا ایجاد حاکمیت دوگانه و دو حاکمیتی؛ ایجاد یأس و ناامیدی بویژه در جوانان؛ تضعیف روحیه خودباوری و تقویت دیگر باوری؛ پنهان کردن جلوه های امیدبخش و پیشرفت های علمی، نظامی؛ بزرگ نشان دادن نقاط ضعف و کوچک نشان دادن نقاط قوت؛ شایعه سازی، شبهه افکنی و اخبار کذب؛ ترکیب دروغ و واقعیت و ارائه تحلیل غلط بویژه توسط جریان نفوذ؛ امتیاز گیری از حاکمیت است.

وی افزود: لذا برای مقابله با این اهداف باید کار فرهنگی و جهاد تبیین اتفاق بیفتد. انقلاب فرهنگی دوم اینجا باید اتفاق بیفتد، اگر در کنار اقتدار آفرینی های نظامی و امنیتی که در طول این سال ها داشتیم، در حوزه فرهنگی هم قوی می شدیم، تمدن سازی اسلامی زودتر در جهان اتفاق می افتاد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha