اگر به شبهات پاسخ ندهیم، آسیب جبران ناپذیری به جامعه وارد خواهد شد

مدرس حوزه و دانشگاه گفت: بسیاری از سوالات، شبهه اند و اگر به این شبهات پاسخ داده نشود، مانند زهر تمام وجود انسان را فرا خواهد گرفت و آسیب جبران ناپذیری به افراد وارد خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، چالوس/ حجت الاسلام والمسلمین سید حمید مطهری، مدرس حوزه و دانشگاه و نویسنده کتاب "پاسخگو باشیم"، در مراسم رونمایی این کتاب در جمع اساتید، کادر و طلاب مدرسه علمیه خواهران امام حسین(علیه السلام) چالوس، بیان کرد: واژه کتاب در قرآن ۲۵۵ مرتبه به اشکال مختلف تکرار شده که بیانگر اهمیت آن در دین اسلام است.

وی با تأکید بر کاهش سرانه مطالعه در کشور، افزود: اگر به سمت کتاب نرویم، میل به مطالعه از بین خواهد رفت و آسیب بزرگی به تفکر افراد ایجاد می شود، در روایات، قلم علما را بالاتر از خون شهدا دانسته اند؛ چرا که قلم و نوشتار با تغییر افکار افراد می تواند مسیر صحیح را به آن ها نشان دهد.

وی تصریح کرد: ما باید خود را مسلح به علم و دانش خصوصاً مطالعه کتاب خوب کنیم؛ زیرا به هر میزان که علم و دانش سودمند در انسان افزایش یابد، به همان میزان هم چالش ها در او کاهش می یابد.

وی با اشاره به اهمیت شناخت انواع شبهات، ریشه یابی و راهکارهای پاسخگویی به آن ها، هدف خود از نگارش این کتاب را تشخیص شبهه از سوال بیان و اظهار کرد: بسیاری از سوالات، شبهه اند و اگر به این شبهات پاسخ داده نشود، مانند زهر تمام وجود انسان را فرا خواهد گرفت و آسیب جبران ناپذیری به افراد وارد خواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha