پوستر جشنواره گفتمان خدمت رونمایی شد

نماینده ولی فقیه در استان مازندران گفت: «جشنواره گفتمان خدمت»، بستری است که باعث میشود خدمات طلاب و روحانیت بهتر دیده بشود و در این زمینه جهاد تبیین صورت بگیرد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، ساری/ حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در استان مازندران، در مراسم رونمایی از پوستر جشنواره گفتمان خدمت با حضور مسئولین حوزه های علمیه خواهران و برادران، کمیته امداد، اداره کل تبلیغات اسلامی و... در ساری اظهار کرد: ما وظیفه داریم که گامی در راستای خدمت به خلق و فراخوان گفتمان خدمت برداریم، مقام معظم رهبری امر کردند و وظیفه ما هم اجابت است.

وی افزود: نقش جهاد و گروه‌های جهادی بسیار ارزنده است، گروه‌های جهادی مانند هر پدیده‌ی دیگری، ممکن است یک عاملی برای ایجاد مانند ناکارآمدی بعضی از دولت‌ها، ضعف، بی‌انگیزگی و یا محدودیت امکانات، داشته باشند؛ به هر دلیلی دولت نمی‌تواند از عهده برخی از مسائل و مشکلات بر بیاید، اما کارهای مردم نباید لنگ بماند، پس باید داوطلبان و عشاق مردمی برخیزند و بروند دنبال کار را بگیرند.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی ادامه داد: گروه‌های جهادی، مردمی وارد میدان می‌شوند، اما این شأن حدوث از نظر زمانی محدود نمی‌شوند که اگر دولت کارآمدی آمد، این ها کنار بروند، این جریان به‌عنوان یک جریان نافع و مبارک باقی خواهد ماند و نقش این جریان چیزی است که هیچ‌کس نمی‌تواند منکر آن باشد.

وی تاکید کرد: در شرایط کرونا مقام معظم رهبری حدوداً یک ماه بعد از شروع کرونا، در پاسخ استفتاء در رابطه با غسل و کفن ‌ودفن فرمودند، حداقل واجبات انجام بگیرد و در صورتی که پیش‌ از آن با شرایط بسیار ناسازگار با عزت ایمانی و مؤمن می بردند و دفن می کردند و مورد بعدی فراخوان مقام معظم رهبری در رزمایش کمک‌های مؤمنانه به خانواده‌هایی که کسب‌وکار آن ها تعطیل شده بود برای هر دوی آن ها قرارگاه تشکیل شد و در اجرای آن ها بسیار موفق بودیم.

وی اذعان کرد: گروه‌های جهادی باید دیده بشوند، باید گفتمان خدمت در رابطه با خدمات این گروه‌ها شکل بگیرد تا مردم بشنوند و خوشحال بشوند و از خدایشان، انقلابشان، شهدایشان و از رهبرشان راضی باشند.

نماینده ولی فقیه تاکید کرد: وظیفه همه ما این است که در پای این برنامه باشیم و بگوئیم "سمعنا و اطعنا" ما در این میدان نه نمی‌گوئیم و حتماً در این حوزه در مازندران همچون بسیاری از حوزه‌های دیگر خواهیم درخشید و هیچ منافاتی با اخلاص ندارد؛ جشنواره گفتمان خدمت، بستری است که باعث می شود خدمات طلاب و روحانیت بهتر دیده بشود و در این زمینه جهاد تبیین صورت بگیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha