با نگاه نقادانه می توان پیام جدیدی از متون دریافت کرد

مدرس حوزه و دانشگاه گفت: با مطالعه و تحلیل دقیق می توان نقادانه و خلاقانه نسبت به متون نگریست و پیام های جدیدی از آن دریافت کرد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، بابل/ حجت الاسلام والمسلمین محمود ابوترابی، مدرس حوزه و دانشگاه، در نشست علمی با عنوان "تفکر نقادانه و تحلیلی مطالعات" در جمع طلاب مؤسسه آموزش عالی الزهرا(سلام الله علیها) بابل اظهار کرد: یکی از مباحث پرکاربرد برای شروع تحقیق، مطالعه است؛ مطالعه از ریشه طلع و طلوع، به معنای طلوع خورشید، از باب مفاعله است که در دل آیات معنادار می شود و تلاش برای وصول به پیام متن است، زیرا تحقیق، برای رسیدن به حق است.

وی افزود: مطالعه، تحلیل و توجه به درون و بیرون، مراحل علم آموزی و تحقیق است، یک شی دارای شبکه است و اجزای ظاهری و بیرونی دارد؛ باید آیات آفاقی و انفسی با یکدیگر مورد توجه قرار بگیرند.

استاد حوزه بیان داشت: هر لفظی پیامی دارد که کلمه دیگر آن را ندارد، اگر فرد نگاه تحلیلی داشته باشد، با توجه به جایگاه هر لفظ، پیامی دریافت می کند؛ با مطالعه و تحلیل دقیق می توان نقادانه و خلاقانه نسبت به متون نگریست و پیام های جدیدی از آن دریافت کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha