دوره "تربیت مربی کنشگر جمعیتی" در همدان برگزار شد

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان همدان از برگزاری دوره مقدماتی "تربیت مربی کنشگر جمعیتی" با عنوان "طراوت زندگی" با حضور حجت الاسلام و المسلمین وافی در همدان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، خانم مریم جان جان، معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان همدان از برگزاری دوره مقدماتی "تربیت مربی کنشگر جمعیتی" با عنوان "طراوت زندگی" با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمد مسلم وافی خبر داد.

وی گفت: با توجه به مشکل حاد جمعیتی در استان همدان و لزوم ورود مبلغین و جهاد تبیین در این راستا، دوره تربیت مربی کنشگر جمعیتی برای ۱۱۰ نفر از مشاورین، دبیران و مبلغین انجمن زن و خانواده استان، دبیران سمن های دانش آموختگان، مبلغین دانش آموزی و فعالین عرصه عفاف و حجاب مدارس علمیه خواهران استان همدان برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین وافی در دوره تربیت مبلغ کنشگر جمعیتی گفت: جمعیت از مباحث مهم اجتماعی و اقتصادی در هر جامعه بوده و جمعیت از نظر ساخت، ترکیب و توزیع از مولفه های اقتدار و استحکام ساخت درونی هر جامعه به شمار می رود. توان علمی و منابع مادی و غیرمادی هر جامعه بدون در نظر گرفتن جمعیت، معنادار نیست. زیرا انسان ها هستند که می توانند سرمایه ها را به کار گرفته و آن را به ارزش افزوده تبدیل کنند. بنابراین حفظ تعادل و پویایی ساختار جمعیت، اساسی ترین عامل در بر نامه ریزی توسعه ی در هر کشوری است.

پدر پرجمعیت ترین خانواده جوان ایرانی در ادامه افزود: آمریکا برای جلوگیری از ازدیاد جمعیت و تضعیف قدرت در ایران از سال 1358 شروع به آموزش کنترل جمعیت در بین خانواده ها کرد و دانشجویانی را نیز برای کنترل جمعیت تربیت کرد. آنان گروهی را تربیت کردند که در زمان مناسب در بین جامعه در روستاها و شهرها، محله به محله به ترویج کم فرزندی پرداختند در حال حاضر نیز که کشور دچار بحران جمعیت هست، باید از همان شیوه برای رفع این مشکل اقدام کرد و با جهاد تبیین محله به محله به روشنگری برای افزایش جمعیت پرداخت.

وی در ادامه با تشکیل جلسات کارگاهی به بیان عوامل عدم فرزندخواهی، شیوه های پاسخ به سوالات و شبهات عدم ازدیاد فرزند را مطرح کرد.

لازم به ذکر است دوره تکمیلی و تخصصی این دوره در شهر مقدس قم و مشهد برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha