برای مصون ماندن از شبهات دشمن، نیازمند تعقل هستیم

پژوهشگر برتر مؤسسه آموزش عالی الزهرا(س) بابل، گفت: دشمن از طریق فضای مجازی شبهه را ایجاد می کنند، برای مصون ماندن از آن، نیازمند تعقل هستیم.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، بابل/ خانم معصومه نوروزیان، پژوهشگر برتر مؤسسه آموزش عالی الزهرا(سلام الله علیها) بابل، در نشست علمی با عنوان "قرآن و پاسخ به معاندان"، در جمع طلاب این مدرسه اظهار کرد: دشمنان برای مقابله با دین، روش هایی را به کار گرفتند و قرآن، راهکارهایی برای دفع آن بیان کرده است.

وی بیان کرد: اولین مورد روش تضعیف رهبری است که در ابعاد اخلاقی، فرهنگی و سیاسی به کار بردند؛ به عنوان مثال از  زمان حضرت نوح (علیه السلام) تا پیامبر(صل الله علیه و آله) در نوع دشمنی ها تفاوت وجود دارد. زمان پیامبران گذشته چهره دشمنان، علی رغم تفاوت، پیچیدگی فراوان نداشت، لذا بیشتر آیات قرآن، در قالب احتجاج کلامی است؛ بعداز مدتی گروه های مختلفی از جمله تکفیری و ... به وجود آمد؛ از این رو شیوه برخورد با این ها مختلف است؛ لذا باید عملکردی همراه با مخاطب شناسی و تدبیر داشت؛ به نحوی که عدم عملکرد صحیح منجر به ناسزا و تشدید دشمنی آنان نگردد.

پژوهشگر مؤسسه آموزش عالی الزهرا(سلام الله علیها) بابل ادامه داد: دومین و سومین روش دشمن برای مقابله، تفرقه، شبهه افکنی و ایجاد تردید است، دشمن از طریق فضای مجازی شبهه را ایجاد می کنند، برای مصون ماندن از آن، نیازمند تعقل هستیم، از این رو، باید فرزندان خود را طوری تربیت کنیم که قوه تحلیل داشته باشند، در این بین، برخی از افراد به منظور فتنه افکنی متشابهات قرآن را می گیرند و بدون ارجاع آن ها به محکمات، تفسیرهای نادرست را مبنای کار خویش قرار می دهند، اینان برای ایجاد ابهام و تردید در دل مؤمنان و در نتیجه انحراف افکار عمومی، به متشابهات تمسک می کنند.

 خانم نوروزیان در ادامه، یکی از راهکارهای مقابله با دین ستیزان در قرآن را مقابله به مثل دانست، زیرا مکتب جامع اسلام در تمام ابعاد وشؤون زندگی بشر، با هدف تعالی انسان، دارای طرح خاص بوده و در این مورد نیز راهکار و برنامه ارایه داده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha