کتاب های قرآن، نهج ­البلاغه و صحیفه سجادیه، اساسِ آدمیت انسان و مادر دیگر کتاب‌هایند، نباید از مطالعه آنها غافل شویم

رییس کتابخانه های عمومی شهرستان بهشهر گفت: سه کتابِ قرآن، نهج ­البلاغه و صحیفه سجادیه، هدایت­ کننده و اساسِ آدمیت انسان و مادر دیگر کتاب ها هستند، نباید از مطالعه این سه کتاب غافل باشیم.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، بهشهر/ آقای علی ذبیح­ پور، رییس کتابخانه ­های عمومی شهرستان بهشهر، در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه قدسیه بهشهر، با اشاره به وجود رسانه و مسائل روز، از مظلوم واقع شدن کتاب و کتابخوانی گفت و اظهار داشت: در حال حاضر، باید علم و دانش ما روز به روز افزایش یابد و در کنار آن محتوای فضای مجازی را هم دید؛ مطالب خوب و مناظرات را بحث و دنبال کرد، بدون تفسیر به رأی، همراه با گفتمان، پی به هدف برد.

وی بیان کرد: علامه طباطبایی برای ده دقیقه صحبت، ده ساعت مطالعه داشتند، امروز به دلیل وجود اینترنت و فضای مجازی، مراجعه به کتاب و کتابخانه کاهش یافته است.

آقای ذبیح ­پور ادامه داد: سه کتابِ قرآن، نهج ­البلاغه و صحیفه سجادیه، هدایت­ کننده و اساسِ آدمیت انسان و مادر دیگر کتاب ها هستند؛ اگر قدرت تفسیر داشته باشیم، بسیاری از مطالب را می توانیم از آنها استخراج کنیم و نباید از مطالعه این سه کتاب غافل باشیم.

وی تصریح کرد: هر سال فقط یکبار تبلیغات کتاب و کتابخوانی انجام می­ شود، افتتاحیه و فعالیت ­های فرهنگی اجرا می ­شود و خاتمه می­ یابد، اگر هم فعالیتی صورت بگیرد به صورت آرام و بی سر­و­صداست؛ رشد واقعی کتابخوانی به عدد و ارقام نیست، بلکه رشد واقعی زمانی حاصل می­ شود که پرونده هنجارشکنی ­ها و ضدارزش ها کم شده و پاسخگو باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha