پیام اسلام، قداست بخشیدن به زن است

خانم رشیدنیا، در بیان تحلیل جایگاه زن در اسلام و سایر ادیان گفت: زن از نظر برخی از مکاتب غربی، به عنوان شخصی مظهر اغوای شیطان و فاقد روح انسانی است در حالیکه دین اسلام، به زن قداست بخشید.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، خانم فاطمه سادات رشیدنیا، استاد حوزه، در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه حضرت زینب(س) یزد، به بررسی جایگاه زن در ادیان و مکاتب مختلف پرداخت و گفت: زن از نظر برخی از مکاتب غربی، به عنوان شخصی مظهر اغوای شیطان و فاقد روح انسانی است؛ از نظر برخی دیگر از مکاتب، زن آخرین موجود وحشی است که مرد او را رام کرده است.

وی به جریان فمینیسم اشاره کرد و افزود: از قرن 19 به بعد فمینیسم به عنوان دفاع از حقوق اجتماعی زن به میدان آمد و شعارهای به ظاهر زیبایی داد که فریبنده  بود.

خانم رشیدنیا به شعارهای فمینیست ها که از شناخت نادرست روحیه زنان ناشی می شود، اشاره کرد و افزود: بر اساس این شعارها، زن انتخاب سخت ترین کارها حتی کار در معدن را دارد و باید مانند مردان به سربازی برود.

وی در ادامه جایگاه زن در اسلام را مورد بررسی قرارداد و اظهار داشت: پیامبر اکرم(صلی الله علیه وآله) در شرایطی مبعوث شدند که عرب جاهلی با زن مانند کالا رفتار می کرد و در این شرایط پیامبر(صلی الله علیه وآله) در مقابل حضرت زهرا(سلام الله علیها) می ایستاد و دست او را می بوسید و به زن قداست بخشید.

استاد حوزه در ادامه بیان سیره پیامبر اکرم(صلی الله علیه وآله) گفت: پیامبر اکرم(صلی الله علیه وآله) در مورد حق مادر فرموده اند: «هیهات هیهات، اگر به تعداد قطره های باران و ریگ های تپه های مکه روزها بایستی و به مادر خدمت کنی، حق زحمات او در زمان بارداری را نمی توانی جبران کنی.»

وی در پایان به بیان برخی شبهات در مورد حقوق زنان پرداخت و به آن ها پاسخ داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha