تبیین "نقش بانوی آگاه در تعالی بخشی به خانواده" در مدرسه علمیه امام حسین(ع) چالوس

"نقش بانوی آگاه در تعالی بخشی به خانواده" در مدرسه علمیه امام حسین(ع) چالوس تبیین و بررسی شد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، چالوس/ خانم هدی انصاری، پژوهشگر برتر حوزه علمیه خواهران مازندران، در نشستی با کتابداران مدارس علمیه خواهران و کتابخانه های عمومی غرب مازندران با موضوع "نقش بانوی آگاه در تعالی بخشی به خانواده"، به میزبانی مدرسه علمیه امام حسین(ع) چالوس، نقش بانوان در تعالی خانواده، اثبات جایگاه زن در رشد جامعه، تأثیر دانش و آگاهی او را در صعود همه جانبه خانواده در عرصه های مختلف را مورد بررسی قرار داد و اظهار کرد: بانوی آگاه، کسی است که به واسطه مطالعه و تعمق در آثار مکتوب، استماع کتب صوتی و ...، خود را در جریان چرخه اجتماع قرار می دهد، دغدغه ی ساخت هر چه بهتر نسل انسانی را دارد و در تلاش است تا صلح، ترقی و پیشرفت را در تمام ابعادش ایجاد نماید.

وی ادامه داد: خانواده یک واحد اجتماعی، ناشی از ازدواج زن و مرد است که فرزندان شان، آن را تکمیل می کند.

خانم انصاری با اشاره به آیه 9 سوره مبارکه زمر تصریح کرد: هدف از رسیدن به خودآگاهی، درک شفاف و صحیح از شخصیت خود، نقاط ضعف، قوت، افکار و.... است که مرد و زن در این مهم به یک میزان سهیم هستند. اولین گام خودآگاهی، مهارت هوش هیجانی و اساس رسیدن به کنترل رفتار است.

وی افزود: درگام دوم، زن، با مطالعه و تأمل در اندیشه ها به درک صحیحی از جایگاه خود به عنوان یک انسان می رسد که در پی این فهم به نوعی نگاه زیبایی دوستی از سمت خداوند به خود پیدا می کند، آنگاه با آغوشی باز نقش های خود را در این هستی می پذیرد.

پژوهشگر حوزه بیام کرد: زن مظهر مهر الهی بوده و روح عاطفه و محبت در او بیشتر است. خانواده کانون مهر است نه قهر؛ لذا مدیریت روابط مهربانانه بین افراد خانواده در دستان پرتوان و قلب جوشان بانوی خانه است؛ اوست که با درک جانشین خداوند بودن، در خانواده خود سکانداری می کند و آرامش را برای محیط خانه به ارمغان می آورد.

وی با تأکید بر تاریخی و اعتقادی بودن مسأله نقش زن در جامعه و ارتباط مستقیم آن با جایگاه زن در عالم آفرینش و اشاره به نقش اصلی فمینیسم در مقابله با این جریان تاریخی، گفت: نگاه ما به غرب برای بررسی جایگاه زن نیز باید به دور از افراط و تفریط باشد و نباید بگوییم دیدگاه آنان به طور کامل صحیح یا غلط است.  

خانم انصاری با نقد کتاب «زن بودن» اثر تونی گرنت، بیان کرد: این کتاب بیان چگونگی دور شدن زنان جوامع صنعتی و مدرن معاصر از سرشت و فطرت طبیعی خود است، نویسنده کتاب با تأکید بر نقش ابزاری «زن» در جوامع سرمایه ‌داری کلان، ضمن انتقاد از شعارهای جنبش فمنیستی و انقلاب جنسی، پیامد و تأثیر آن را بر روح و روان زن و انحطاط خانواده نشان می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha