کتاب های علمی و دینی، حاصل یک عمر تلاش بی وفقه علمای بزرگ اسلام هستند

استاد مدرسه علمیه نوشهر با بیان اینکه باید به مطالعه کتاب اهتمام جدی داشته باشیم، گفت: کتاب های علمی و دینی، حاصل یک عمر تلاش بی وفقه علمای بزرگ اسلام، همچون علامه طباطبایی و دیگر علماست.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، نوشهر/ حجت الاسلام والمسلمین محمود مشایخ، استاد مدرسه علمیه نوشهر، در دیدار با اساتید و طلاب مدرسه علمیه صدیقه طاهره(سلام الله علیها) گفت: اسلام به برکت وجود علمای بزرگ رشد کرد و این کتاب های علمی و دینی، حاصل یک عمر تلاش بی وفقه علمای بزرگ اسلام، همچون علامه طباطبایی و دیگر علماست.

وی افزود: علمای بعد از ائمه، تعلیم و تعلم را وظیفه اصلی خود قرار دادند، اگر آنها نبودند، اسلام محو می شد و از آن چیزی باقی نمی ماند، پرورش روح و جسم به وسیله علم است و وسیله رشد علمی هم مطالعه کتاب است.

حجت الاسلام والمسلمین مشایخ با تاکید بر اهمیت و نقش کتاب و مطالعه در زندگی طلاب خاطرنشان کرد: معجزه پیامبر ما کتاب بود، پس باید به مطالعه کتاب اهتمام جدی داشته باشیم و نهضت کتابخوانی را گسترش دهیم، چرا که کتاب روح انسان را تغییر می دهد و به افکار انسان عمق می بخشد.

وی با اشاره به آسیب شناسی مطالعاتی بیان کرد: امروز فضای مجازی، فرصت مطالعه را از انسان گرفته و بعضا اطلاعاتی بی پایه و اساس به انسان تحویل می دهد، یکی از دلایل کاهش آمار سطح مطالعه عامه مردم در کشور، و در نهایت کاهش تفکر و تعقل در امور مختلف، خصوصا در امور سیاسی و تاریخی است.

استاد حوزه خاطرنشان کرد: جامعه ما از پیر و جوان بخصوص کودکان و نوجوانان، در کنار سلامت جسم، به سلامت فکری نیاز دارد و البته طلاب خواهر در مقام مادر خانواده می توانند با ایجاد عادت کتابخوانی در فضای خانه، این سلامت را برای افراد خانواده و در نهایت سلامت فکری جامعه موثر باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha