اصلاح نگرش جامعه همت همگانی می‌طلبد

محقق حوزه جمعیت و فرزندآوری در جمع طلاب مدرسه علمیه زینبیه رشت گفت: اصلاح نگرش جامعه در زمینه افزایش تعداد فرزندان خانواده‌ها همت همگانی می‌طلبد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، رشت/ خانم مشهدی پور، محقق حوزه جمعیت و فرزندآوری در جمع طلاب مدرسه علمیه زینبیه رشت، نقش زنان در اصلاح فرهنگ جامعه را نقشی مهم قلمداد کرد و با اشاره به سیاست‌های نادرست گذشته در زمینه اشاعه‌ گسترده و نابجای کاهش جمعیت در ایران، اظهار داشت: حتی اگر در برهه‌ای از زمان ضرورت ایجاب می‌کرد به طور موقت کاهش جمعیت رخ دهد؛ تبلیغ افراطی در باب کاهش جمعیت کار غلطی بود که منجر به تغییر نگرش و فرهنگ جامعه ایرانی ـ اسلامی در مقوله فرزندخواهی و فرزندآوری شد.

وی در ادامه با تاکید بر خطر پیری جمعیت ایران در آینده نزدیک، اظهار کرد: اصلاح نگرش جامعه در زمینه افزایش تعداد فرزندان خانواده‌ها همت همگانی می‌طلبد.

محقق حوزه جمعیت و فرزندآوری در پایان با ذکر مثال‌هایی از نقش افراد با سن و موقعیت‌های اجتماعی مختلف برای مقابله با فرهنگ غلط رایج در جامعه و اصلاح فرهنگ فرزندخواهی و فرزندآوری در ایران، خاطرنشان کرد: حمایت مادی و معنوی از خانواده‌های دارای چندین فرزند و همیاری در نگهداری از فرزندان توسط اقوام و آشنایان از جمله کارهای مهمی است که می‌تواند به اصلاح سبک زندگی و افزایش جمعیت کمک کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha