برگزاری دوره آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس در حوزه علمیه خواهران کرمانشاه

دوره آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس در حوزه علمیه خواهران استان کرمانشاه و با حضور طلاب مدارس علمیه مرکز استان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، دوره آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس با همکاری مدیریت حوزه علمیه خواهران استان کرمانشاه و بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس در مدرسه علمیه امام خمینی(رحمه الله علیه) برگزار شد.

این دوره که در جمع طلاب مدرسه علمیه امام خمینی(ره) و موسسه آموزش عالی امام خامنه‌ای (مدظله العالی) برگزار شد آقای علیرضا کیانی دکتری علوم سیاسی و استاد دانشگاه در رابطه با آشنایی با جعرافیای ایران و عراق، سابقه تاریخ مناقشات ایران و عراق، شرایط حاکم بر کشور ایران قبل از تجاوز عراق و همچنین شرایط عراق، حوادث آغاز جنگ، اشغال بخشی از خاک ایران، عملیات رزمندگان اسلام برای بیرون راندن دشمن، قطعنامه ۵۹۸ و دلایل پذیرش آن و پیامدهای مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی ایران و عراق سخنرانی کرد.

وی در ادامه در تبیین فرق بین جنگ و دفاع مقدس به توضیح ویژگی‌های جنگ از دیدگاه اسلام، عوامل و علل شروع جنگ‌ها و اهداف غربی‌ها در جنگ پرداخت.

آقای کیانی همچنین افزود: جنگ به دلیل سلطه‌طلبی، جاه‌طلبی و چپاول منابع ملت‌های دیگر و ... اقدامی ناپسند، غیرعقلی، غیردینی و نامقدس است ولی دفاع یعنی جنگ به منظور دفاع از خویش در مقابل متجاوزان به دین، جان و مال و کشور و دفاع از مظلومین عالم که امری مقدس است.

این کارشناس علوم سیاسی بیان کرد: نقش زنان در هشت سال دفاع مقدس و بعد از دفاع مقدس بسیار بارز است که برخی از آنها عبارت از اعزام همسران و فرزندان به میدان جنگ، کمک های پرستاری، آماده کردن مواد غذایی، ثبت خاطرات رزمندگان در دوران دفاع مقدس و.... است که به صورت ده‌ها کتاب از جمله کتاب دا، شینا، دختر ایرانی و... درآمده است.

در پایان کارشناس علوم سیاسی به پرسش های طلاب در راستای دوره و مطالب آن پاسخ داد.

برگزاری دوره آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس در حوزه علمیه خواهران کرمانشاه

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha