لزوم خودشناسی انسان در برابر فتنه‌ها

حجت الاسلام و المسلمین خلیلی در نشستی فاطمیه در زاهدان گفت: انسان باید در مقابل فتنه‌ها اول خودش را بشناسد و خود را به‌عنوان آیه و نشانه‌ای از خداوند بداند.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، به مناسبت دهه اول فاطمیه، مراسمی با حضور حجت الاسلام و المسلمین خلیلی استاد حوزه و اساتید، کارکنان و طلاب مدرسه فاطمه الزهرا سلام الله علیها شهرستان زاهدان در محل سالن اجتماعات این مدرسه برگزار شد.

در این مراسم، حجت الاسلام و المسلمین خلیلی در سخنانی گفت: رسول خدا صلی الله علیها و آله و سلم می‌فرمایند: «هنگامی‌که حضرت زهرا سلام الله علیها به عبادت می‌ایستاد، نور حضرت به آسمان‌ها می‌رفت و خدا به نور حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها) به ملائکه مباهات می‌کرد و می‌فرمود به کارگزار خدا، فاطمه نگاه کنید».

وی ضمن معرفی "اولوالالباب" گفت: "اولوالالباب" کسانی هستند که بعد از انبیا از نعمت هدایت برخوردارند و در رسیدن به مقام اولوالالباب فرقی بین زن و مرد نیست. اولوالالباب با تفکر به آنچه در اطراف آن‌هاست، به این مقام رسیده‌اند، پس انسان باید در مقابل فتنه‌ها اول خودش را بشناسد و خود را به‌عنوان آیه و نشانه‌ای از خداوند بداند. با این‌حال هیچ‌کس نمی‌تواند در او رسوخ کند، چرا که قرآن هر خلقی را به‌عنوان آیه و نشانه معرفی می‌کند.

استاد حوزه در ادامه، با تبیین مقام و جایگاه زن گفت: زنان کارگزاران خدا در روی زمین هستند، چرا که آنها همزمان کار چهار ملک مقرب خدا را می‌توانند انجام دهند. رسول خدا(ص) در مورد حضرت زهرا سلام الله علیها می‌فرمایند: «حضرت زهرا ریحانه است» و همچنین این ریحانه بودن را به تمام زنان تسری داده و این‌چنین جنس لطیف زن را معرفی می‌کنند و عنوان می‌دارند که چون زن لطیف است، کارهای سخت و مردانه از او نخواهید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha