دو خبر کوتاه از مدارس علمیه خواهران استان مرکزی

استاد دانشگاه صنعتی قم گفت: علم یکی از نردبان ها و پلکان هایی است که انسان ها می توانند با کسب آن به معرفت الهی دست یابند.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، ساوه/ به همت معاونت پژوهش مؤسسه آموزش عالی حوزوی ریحانة الرسول(س) ساوه، نشست علمی پژوهشی با موضوع "ارتباط علم و دین" با حضور خانم عاطفه نژاد ابراهیم، استاد و عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی قم در این موسسه برگزار شد.

خانم نژاد ابراهیم، ارتباط علم و دین را طبق نظر علامه طباطبائی(ره) بیان کرد و گفت: در آیات قرآن ،خداوند مکررا انسان ها را به تعقل و تفکر دعوت می کند و علوم تجربی یکی از این ابزار است، در صورتی که به اشتباه عده ای فکر می کنند که دین پدیده ای کور کورانه است، در صورتی که این دین و قرآن است که انسان ها را به تفکر واداشته و در پی دعوت به بصیرت و روشنگری و درنوردیدن علم است.

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی قم تصریح کرد: علم یکی از نردبان ها و پلکان هایی است که انسانها می توانند با کسب آن به معرفت الهی دست یابند.

خانم نژاد ابراهیم در پایان به سوالات طلاب پاسخ داد.

گفتگوی علمی در مدرسه علمیه فاطمة الزهرا (س) اراک

همزمان با هفته پژوهش، طلاب مدرسه علمیه فاطمة الزهرا(سلام الله علیها ) اراک با خانم دکتر مهری قاسمی گفت و گوی علمی کردند.

در این گفت‌وگوی علمی، خانم قاسمی علاوه بر بیان مقدماتی از اهمیت و ضرورت پژوهش، به سوالات مجری جلسه و طلاب مدرسه که عبارت بود از راهکارهای علاقه به پژوهش گری به ویژه تالیف کتاب و برکات فعالیت های پژوهشی، پاسخ داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha