پژوهش قلب آموزش است

خانم بحرکاظمی، مدیر مدرسه علمیه الزهراء(س) کلاردشت گفت: حقیقت پژوهش قلب آموزش است، و این موجب می شود بدون پژوهش تصمیم گیری نکنیم.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه های علمیه خواهران، کلاردشت/ خانم زهرا بحرکاظمی، مدیر مدرسه علمیه الزهرا(سلام الله علیها) کلاردشت، در گفتگویی به مناسبت هفته پژوهش اظهار کرد: امروز پژوهش، موتور توسعه است و این امر هم برای علوم تجربی و هم برای علوم انسانی و خصوصاً علوم دینی وجود دارد.

وی افزود: ایده سازی، خلاقیت، مسأله یابی، مسأله آفرینی، مسأله جویی، تفکر، تأمل، تحمل، تحلیل و سپس تحقیق و عدم توقف، از مؤلفه های عمده ترویج فرهنگ پژوهش است.

خانم بحرکاظمی تصریح کرد: پژوهش ملت ها را به حرکت درمی آورد و مدارس را زنده و دانشگاه ها و حوزه ها را بالنده نگه می دارد، در حقیقت پژوهش قلب آموزش است و این موجب می شود بدون پژوهش تصمیم گیری نکنیم.

وی با اشاره به اهمیت پژوهش گفت: در حوزه علوم اسلامی، به ویژه حوزه علوم دین، با گذر زمان و رخ نمودن مسائل جدید و نیاز به پاسخ گویی به سؤالات و شبهات و پیچیدگی ها، اهمیت پژوهش خود را بیشتر نشان می دهد.

مدیر مدرسه علمیه خواهران کلاردشت در رابطه با موانع پژوهش بیان کرد: آموزش های ضعیف روشی و کارگاهی در امر پژوهش، آموزش های عمومی و غیرتخصصی، آموزش های نظری، نداشتن فضای مناسب تحقیق در بسیاری از زمینه ها، سرمایه گذاری نکردن در زمینه پژوهش و ... برخی از موانع پژوهش است.

وی خاطرنشان کرد: طلاب بایستی دائماً مشغول به تفکر و اندیشیدن باشند؛ علمی که در آن فهم و اندیشه نباشد، علم نیست؛ از هر فرصتی برای فکر کردن استفاده کنید، هم فکر کردن درباره‌ی آن موضوعاتی که خوانده‌اید و در متون درسی‌تان با آنها مواجه شده‌اید، و هم فکر کردن درباره‌ی آن اموری که در زندگی علمی و شخصی خود با آن مواجه می‌شوید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha